تریلر

انواع تریلر های سازه پوشش ماموت

انواع تریلر های سازه پوشش ماموت

ماشین های سنگین و انواع تریلر ها به طور معمول برای حمل و نقل انواع محصولات در داخل و یا خارج از کشور و همچنین در وزن وط ظرفیت های مختلف، طراحی و تولید می شوند که می توانند با توجه به نیاز مشتریان از قابلیت های متفاوتی نیز برخوردار شوند. طراحی و ساخت تریلر ها نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه لاجستیک و صنعت حمل و نقل جاده ای،  با گذشت زمان با تغییر و تحولاتی همراه شده است که آن ها را به سمت یک طراحی مدرن و هوشمند نزدیک تر کرده است. 

نسل جدید تریلر ها و خودرو سنگین در جهان امروز، از قابلیت های مختلفی برخوردار هستند که آن ها را نسبت به نسل پیشین، به تریلر هایی ایمن تر و سازگار تر با محیط زیست تبدیل کرده اند. این نسل از خودرو های سنگین با تأکید بر کاهش مصرف انرژی و استهلاک، توانسته اند جایگاه ویژه ای در صنعت لاجستیک به خود اختصاص دهند و در کاهش خطرات احتمالی در حین رانندگی، نقش موثری را ایفا کنند.

تریلر های دانیای ماموت

انواع تریلر سازه پوشش ماموت

سازه پوشش ماموت در دهه هفتاد برای اولین بار تریلر های حمل و نقل جاده ای را که سال ها پیش، به روش های سنتی و خارج از استاندارد تولید می شدند، با آخرین تکنولوژی روز دنیا جایگزین نمود و به عنوان اولین تولید کننده در حوزه حمل و نقل با ظرفیت تولید بیش از 50 تریلر در روز محصولاتی با کیفیت و با تکنولوژی نوین تولید و روانه بازار حمل و نقل نمود. تریلر های سازه پوشش ماموت که با بهره مندی از محور ها، سیستم ترمز، شیرآلات و سایر متعلقات به روز ساخته می شوند، علاوه بر کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو و جاده، ایمنی بالاتری را برای تردد جاده ای به همراه دارند. 

تریلر کمپرسی 

معمولا تریلر کمپرسی در فرایند های ساختمان سازی، عمرانی و یا جاده سازی جهت تخلیه و یا حمل و نقل مصالحی مانند سنگ، ماسه، آجر و …. مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا در دو ظرفیت 30 و 35 متر مکعبی تولید می شود. یکی از ویژگی های مهم تریلر کمپرسی افزایش سهولت و سرعت در انجام کار است که می توان گفت یکی از پرکاربرد ترین خودرو های سنگین به شمار رفته و جزو تریلر های محبوب و پرطرفدار سازه پوشش ماموت محسوب می شود. 

تریلر کمپرسی دنیای ماموت

تریلر چادری یا تریلر ترانزیت

تریلر چادری یکی دیگر از محصولات پرفروش سازه پوشش ماموت است که در دو نوع سقف ثابت و سقف و بغل کشویی طراحی و تولید می شود. تریلر چادری سقف ثابت، دارای ظرفیت 26 تن (93 مترمکعب) و وزن تقریبی 6880 کیلوگرم است که قابلیت جاگیری 34 عدد پالت استاندارد را داراست. تریلر سقف و بغل کشویی با ظرفیت یکسان و وزن تقریبی 6950 کیلوگرم نیز تولید می گردد. چادر مصرفی در تریلر چادری سازه پوشش ماموت به صورت یک تکه بوده و از پلیمر مخصوص با مقاومت در دمای 30- تا 70+ درجه  سانتیگراد تهیه می شود که دارای نوار های تقویتی، مقاومت مکانیکی بالا و اتصال و چسبندگی بالایی بوده و همچنین در مقابل بریدگی از مقاومت مطلوبی بهره مند می باشد.

تریلر چادری یا تریلر ترانزیت

تریلر یخچالی

تریلر یخچالی یکی از انواع تریلر های سازه پوشش ماموت است که با توجه به نوع کاربری که دارد، جزو محصولات مهم و پرکاربرد محسوب می شود. تریلر یخچالی معمولا برای حمل انواع مواد فاسد شدنی مانند گوشت، مرغ، ماهی و … استفاده می شود که دارای یک سردخانه و سیستم تهویه می باشد که بتواند از فاسد شدن محصولات جلوگیری کرده و سالم به مقصد برساند. تریلر یخچالی سازه پوشش ماموت با ظرفیت 24 تن (84 متر مکعب) و وزن تقریبی 8000 کیلوگرم با پوشش ضد لغزش و ضد سایش تولید می گردد که دیواره ها و سقف آن از جنس ساندویچ پانل یکپارچه از فوم عایق پلی اورتان سخت با دو رو ورق پیشرنگ آلوزینک می باشد. امکان نصب انواع یونیت های سردکننده مخصوص تریلر بر روی این نوع از تریلر های سازه پوشش ماموت وجود دارد.

تریلر یخچالی دنیای ماموت

تریلر تانکر

تریلر تانکر بهترین گزینه برای حمل و نگهداری انواع مایعات و سوخت می باشد که وابسته به نوع مواد از ابعاد و جنس بدنه متفاوتی برخوردار هستند. تریلر تانکر سه محور سازه پوشش ماموت در ظرفیت حداکثر 33200 لیتری با وزن تقریبی 7300 کیلوگرم طراحی و تولید می گردد. ساختار مخزن این محصول از ورق فولادی 4 میل تشکیل شده است که دارای 2 محفظه جداگانه 12،400 لیتری (جلو و عقب) و یک محفظه 8،400 لیتری در وسط می باشد. 

تریلر تانکر

تریلر کفی

تریلر کفی یا به اصطلاح کفی، یکی از ساده ‎ترین تریلر ها محسوب می شود که برای حمل طیف وسیعی از کالا ها مناسب می باشد. یکی از ویژگی های مهم در تریلر کفی، نداشتن دیواره و دسترسی سریع و آسان به تمام محصولات است که معمولا در دو سایز 12.6 متر و 13.7 متر طراحی و تولید می گردد. تریلر کفی سه محور سازه پوشش ماموت با ظرفیت 27250 و وزن تقریبی 5250 کیلوگرم با کف چوب چند لایه 28 میل، ضد آب و با روکش مخصوص تولید می شود.

تریلر کفی دنیای ماموت

تریلر تیغه کانتینر بر

تریلر تیغه کانتینربر به عنوان کاربردی ترین نوع تریلر شناخته شده است که گزینه مناسبی جهت حمل انواع کانتینر با ظرفیت های مختلف است. تریلر تیغه کانتینر بر سه محور سازه پوشش ماموت با ظرفیت 29 تن قابلیت حمل یک عدد کانتینر 40 فوت یا دو عدد 20 فوت و یک عدد کانتینر 20 فوت در وسط حداکثر تا 24 تن را داراست. این نوع تریلر دارای 4 تن وزن می باشد.

تریلر حمل گاز مایع (LPG)

تریلر حمل گاز مایع اغلب برای حمل انواع سوخت و گاز مایع مورد استفاده قرار می گیرد. تریلر LPG سازه پوشش ماموت با ظرفیت 50000 لیتر و با وزن 11560 کیلوگرم طراحی و تولید می گردد. 

همگام با استاندارد های جهانی، سازه پوشش ماموت اقدام به بهره مندی از نسل جدید سیستم های ترمز نمود. بهینه سازی در هنگام ترمزگیری، استفاده از سیستم ضدواژگونی و سیستم ضدقفل از خصوصیات بارز این نسل می باشد که به عنوان سیستم EBS معرفی می گردد. این سیستم به عنوان یکی از مهم ترین اجزا نقش بسزایی در صنعت لجستیک و ایمنی ایفا می نماید. 

انواع تریلر ماموت

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.