اتاق ایزوله

انواع اتاق ایزوله و کاربرد های آن ها

انواع اتاق ایزوله و کاربرد های آن ها

در حوزه حمل و نقل درون شهری، اتاق های ایزوله با کاربری های متنوع بر روی انواع خودروهای وانت ، کامیونت و کامیون باری سبک، سنگین و نیمه سنگین نصب می گردند و عمده شرکت های پخش، جهت توزیع محصولات لبنی، فرآورده های گوشتی، پروتئینی، دارویی؛ آرایشی و بهداشتی و…. از این محصولات استفاده می نمایند. انواع اتاق های ایزوله در مدل های اتاق حمل بار و اتاق یخچالی به دلیل اینکه با انواع مواد غذایی و محصولات در ارتباط هستند، باید از استحکام و مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی برخوردار باشند و همچنین بتوانند در مقابل سرما یا گرما عایق بوده و از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. 

امروزه با توجه به جایگاه ویژه و محبوبیت ساندویچ پانل در بین انواع مصالح ساختمانی مدرن، در تولید انواع اتاق ایزوله نیز کاربرد دارند و در حفظ دمای داخل آن ها نقش موثری ایفا می کنند. به همین دلیل اتاق یخچالی ساندویچ پانلی معمولا انتخاب بسیاری از شرکت ها جهت حمل و نقل محصولات می باشد. 

اتاق های ایزوله ساخته شده از ساندویچ پانل 

از ساندویچ پانل جهت پوشاندن سقف ها و دیوارهای اتاق ایزوله، انواع اتاق یخچالی و اتاق حمل بار استفاده می شود. ساندویچ پانل ها، نسبت به متریال های مشابه از لحاظ پوشش، سبک بودن و عایق بندی بهترین نوع هستند. ساندویچ پانل ها در انواع مختلف، علاوه بر وزن کم و سرعت در اجرا نسبت به مصالح دیگر مقرون به صرفه تر بوده و تمامی استانداردهای ذخیره سازی انرژی را داراست. یکی از ویژگی های مهم پانل های ساخته شده با استفاده از پلی اورتان، عایق بودن نسبت به دما و پایین ترین ضریب انتقال حرارت می باشد.

دلایل استفاده از ساندویچ پانل در اتاق های ایزوله

  • سانودیچ پانل ها عایق های مناسبی برای نفوذ گرما و سرما هستند
  • هزینه تعمیر و نگهداری ساندویچ پانل بسیار کمتر از مصالح سنتی است
  • به دلیل استفاده از متریال مقاوم در انواع سانندویچ پانل، طول عمر بالاتری دارند
  • سازه های ساخته شده از ساندویچ پانل، سازه های متحرکی هستند که انتخاب مناسبی برای اسکان موقت در یک منطقه می باشند
  • ساندویچ پانل ها به راحتی از داخل سازه و از بیرون قابل شستوشو هستند
  • مقاومت بالا در برابر بالایای طبیعی یکی از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل ها است
  • مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی یکی از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل هاست
دلایل استفاده از ساندویچ پانل در اتاق های ایزوله

اتاق های ایزوله ساخته شده از فایبرگلاس

اتاق های ایزوله فایبرگلاس دارای دیواره های کناری، جلو و سقف تمام کامپوزیت می باشند که جهت عایق بندی با الیاف فایبرگلاس و رزین پلی استر و فوم سخت پلی اورتان تقویت شده اند و همچنین دو سمت آن با پوشش ژلکوت مقاوم و بدون درز پوشیده شده است. 

کف اتاق ها از پوشش ضدسایش و ضد لغزش جهت بارگیری های پالتی می باشد و جهت اتصال کلمپی اتاق به شاسی تریلر با الیاف فایبرگلاس و رزین پلی استر و فوم سخت پلی اورتان تقویت شده اند.

مزایای اتاق های ایزوله ساخته شده از فایبرگلاس نسبت به ساندویچ پانل

1) به علت ساختار یکپارچه دیواره ها یا سقف از جنس فایبرگلاس، طول عمر محصول نسبت به دیواره های پانلی بیشتر است.

2) نگهداری دما در ساختار فایبرگلاس بیشتر از دیواره های پانلی است چرا که رویه فلزی ندارد و همچنین موتور سردکننده برای خنک نگه داشتن دمای اتاق به فعالیت کمتری احتیاج دارد. در نتیجه مصرف سوخت موتور سردکننده را کاهش می دهد. 

3) اتاق فایبرگلاس به لحاظ وزن، نسبت به اتاق های پانلی که ورقه های آلوزینک در آن به کار رفته، سبک تر است.

4) اتاق های فایبرگلاس آنتی باکتریال هستند. 

اتاق یخچالی چیست؟

اتاق یخچالی یا به اصطلاح اتاقک یخچال دار، اتاق هایی به همراه یک سیستم سرمایشی هستند که اغلب انواع محصولات فاسد شدنی مانند مرغ، گوشت، لبنیات، دارو و … را با خود حمل می کنند. یک اتاق یخچالی باید کاملا ایزوله باشد و از نفوذ حرارت به داخل محفظه جلوگیری کند، به همین دلیل در تولید سقف و دیواره های آن از ساندویچ پانل پلی اورتان استفاده می شود. در اتاق های یخچالی با استفاده از پارتیشن های ثابت و متحرک می توان به طور دائم یا موقت و به صورت همزمان 2 دما ایجاد نمود.

انواع اتاق یخچالی

انواع اتاق یخچالی

اتاق های یخچالی پانلی

اتاق های یخچالی پانلی در سه نوع مختلف زیرصفری (با ضخامت دیواره 10 سانتی متر)، بالاصفری (با ضخامت دیواره 6 سانتی متر) و حمل بستنی (پلیتی با ضخامت دیواره 10 سانتی متر) قابل نصب بر روی تمامی تیپ های خودروهای تجاری (وانت بار، کامیونت و کامیون) می باشند. با توجه به تنوع خودروهای تجاری موجود در بازار و مقاومت شاسی آن ها، طراحی اتاق های ایزوله متناسب با شاسی هر خودرو و متناسب با سفراش مشتریان انجام می شود.

اتاق های یخچالی فایبر گلاس

دیواره، سقف وکف از جنس فایبرگلاس 

به علت ساختار یکپارچه دارای طول عمر مفید بیشتری نسبت به دیواره های ساخته شده از ساندویچ پانل می باشد.

آنتی باکتریال هستند و دما را بهتر نگهداری می کنند. 

اتاق های یخچالی ساخته شده از فایبرگلاس به لحاظ وزنی نسبت به اتاق های یخچالی ساخته شده از ساندویچ پانل که ورقه های آلوزینک در ساختار آن بکار رفته، سبک تر هستند.

اتاق حمل بار چیست؟

اتاق های حمل بار همانطور که از نامش پیداست، برای حمل انواع محصولات جامد و مایع مورد استفاده قرار می گیرند که در انواع اتاق حمل بار فلزی، چوبی و چادری طراحی و تولید می گردند. 

انواع اتاق ایزوله

اتاق حمل بار با پوشش ساندویچ پانل

اتاق های حمل بار پانلی به دلیل بهره مندی از ساندویچ پانل در دیواره ها و سقف، بهترین گزینه برای حمل محصولاتی است که باید در برابر نفوذ سرما، گرما و رطوبت محافظت شوند. یکی از ویژگی های اتاق های حمل بار وزن سبک آن ها و مصرف انرژی کمتر است که به دلیل متریال ساندویچ پانل، این قابلیت در اکثر اتاق های حمل بار پانلی دیده می شود.

اتاق حمل بار با پوشش فایبرگلاس دنیای ماموت

اتاق های حمل بار فایبرگلاس نیز سبک بوده و از استحکام بالایی برخوردار هستند. اتاق های حمل بار دنیای ماموت با پوشش فایبرگلاس شامل ویژگی های زیر می باشند:

شاسی مخصوص پیچ و مهره ای

اتاق 6 ستون  ( در هر دیواره 3 ستون)

دیواره از ورق فایبر گلاس 

سقف از ورق فایبر گلاس 

کف از تخته چند لایه رام عرضی- درب حمل باری

سبد متنوع محصولات سازه پوشش ماموت در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری این امکان را فراهم نموده که کالاهای مختلف مورد نیاز خانوار از کارخانه تا خانه با رعایت استانداردهای روز لجستیکی دنیا و با کیفیت مطلوب توسط اتاق های ایزوله سازه پوشش ماموت به دست مصرف کنندگان برسد. 

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.