کانکس

انواع کفپوش مورد استفاده برای کف کانکس ها | متریال مورد استفاده برای کف کانکس ها

انواع کفپوش مورد استفاده برای کف کانکس ها | متریال مورد استفاده برای کف کانکس ها

استفاده از کانکس ها هر روز درحال افزایش است و آن ها را تبدیل به یک سازه پیش ساخته محبوب جهت زندگی افراد تبدیل کرده است. همانطور که میدانید بدنه این کانکس ها معمولا از جنس ساندویچ پانل هستند اما درمورد متریال مورد استفاده برای کفپوش کانکس ها اطلاعات چندانی موجود نیست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کفپوش های کانکس های سازه پوشش ماموت آشنا کنیم و برتری آن ها را نسبت به تولیدات رقبا برایتان بیان کنیم.

ساختار کف کانکس

قبلا درمورد متریال مورد استفاده در ساخت دیوارها و سقف کانکس ها صحبت کرده ایم. برای دیوارها از ساندویچ پانل دیواری و برای سقف از ساندویچ پانل سقفی استفاده میشود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما در کف کانکس از چه ماده ای استفاده میشود؟ یکی از بهترین متریال ها برای کف کانکس، ورق های 28 میل پلای وود هستند. به زبان ساده، پلای وود ها ورق های به دست آمده از فرایند خشک کردن آوند چوب هستند. به همین دلیل پلای وود ها مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند و اصطلاحا به آن ها ورق های ضد آب میگویند.

پلای وود در کف کانکس

کف کانکس های سازه پوشش ماموت به شکل چند لایه برای کانکس ساخته میشود و اگر کف یک کانکس را از کنار بررسی کنید یک لایه پلی وود و یک لایه ساندویچ پانل میبینید که در بالای تمام آن ها لایه نهایی و نمای اصلی کار قرار میگیرد. چرا؟

استفاده از ساندویچ پانل دیواری به عنوان یک لایه از کفپوش کانکس سبب عایق بندی بهتر کانکس در برابر انرژی و دما میشود. این مزیت در مناطق سردسیر بیشتر مورد توجه است و تجربه زندگی و اقامت در کانکس را برای افراد بهتر میکند. در حالیکه رقبا از هیچ یک از این موارد (پلای وود و ساندویچ پانل) در تولید کفپوش کانکس استفاده نمیکنند و اکثریت آن ها تنها از نوپان خام برای کف کانکس استفاده میکنند.

لایه نهایی کف کانکس های سازه پوشش ماموت، کفپوش های پی وی سی آنتی وارداتی باکتریال است که در برابر تردد زیاد بسیار مقاوم است. کف کانکس های کارگاهی که با تردد زیاد افراد مواجه هستند در گذر زمان دچار آسیب و رنگ و رو رفته میشود. اما این کفپوش ها به دلیل کیفیت بالا، مقاومت بیشتری در برابر این تردد ها دارند.

انواع متریال مورد استفاده برای لایه نهایی کفپوش کانکس

پیشنهاد سازه پوشش ماموت به عنوان یک تولید کننده با سابقه کانکس، استفاده از کفپوش پی وی سی آنتی باکتریال است اما مشتری میتواند متناسب با سلیقه خود، متریال دیگری برای لایه نهایی کانکس خود انتخاب کند. امکان استفاده از پارکت و سرامیک و… نیز به عنوان نمای کف کانکس وجود دارد.

جنس کفپوش کانکس
  • کفپوش سرامیک: سرامیک زیبایی منحصر به فردی دارد و اگر ظاهر فضای داخلی کانکس برای شما مهم است سرامیک یک پیشنهاد خوب است.
  • کفپوش پارکت: مزیت این متریال نگهداری ساده آن است. پارکت به سادگی لک نمیشود و شما میتوانید به سادگی پارکت های کف کانکس را تمیز کنید.
  • کفپوش آلومینیوم: اگر کانکس شما یک کانکس سرویس بهداشتی یا کانکس آشپزخانه و اصطلاحا فضاهای خیس ساختمانی است، بهترین متریال برای کفپوش این کانکس ها آلومینیوم آجدار به ضخامت 3 میلی متر است. پس بار دیگر میتوان گفت که سازه پوشش ماموت امکان تولید کانکس های کاملا شخصی سازه شده را حتی برای یک عدد کانکس دارد.

اهمیت انتخاب متریال مناسب برای کف کانکس

با توجه به تنوع مواد مورد استفاده برای تولید کفپوش کانکس ها توسط تولیدکنندگان مختلف و حتی خود سازه پوشش ماموت، بسیار مهم است که شما جنس کفپوش مناسبی برای کانکس خود انتخاب کنید تا طول عمر کانکس را افزایش دهید.

  • زیبای و دوام: اگر از کفپوش مناسب استفاده نکنید، علاوه بر اینکه طول عمر کانکس کاهش خواهد یافت، زیبایی آن نیز سریع تر از بین میرود. برای مثال اگر شما از کفپوش نامناسب برای یک کانکس کارگاهی که تردد زیادی در آن وجود دارد استفاده کنید، کف کانکس به مرور زمان دچار ساییدگی میشود و رنگ های آن آسیب میبیند و اصطلاحا کانکس کچل میشود.
  • بهداشت: هر جنس کفپوشی برای یک محیط خاص مناسب است. اگر کفپوش یک کانکس آشپزخانه ای از جنسی به غیر از آلومینیوم آجدار باشد، از نظر بهداشتی مورد تایید نیست و تمیزی کانکس را تحت تاثیر قرار میدهد.
کفپوش پارکت کانکس

برتری جنس کف کانکس های سازه پوشش ماموت

سازه پوشش ماموت همواره کیفیت را یکی از مهمترین اصول خود در تولید محصولات قرار میدهد. به همین دلیل است که علاوه بر استفاده از ساندویچ پانل های یکپارچه در سقف و دیواره های کانکس، از ساندویچ پانل هایی با کیفیت کاملا یک یکسان در ساختار کف کانکس استفاده میکند تا هدر رفتن انرژی را کاهش دهد. استفاده از ساندویچ پانل در کفپوش کانکس سبب عایق شدن کف نسبت به دمای بیرون نیز میشود که این خود یک مزیت بسیار مهم نسبت به دیگر کانکس های موجود در بازار است. استفاده از پلای وود نیز در کف کانکس سبب افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت میشود و طول عمر کانکس را در محیط های مرطوب بسیار بیشتر میکند.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.