کانکس

بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی کانکس ها

بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی کانکس ها

یکی از مزایای رقابتی کانکس های سازه پوشش ماموت، فرایند رنگ آمیزی شاسی کانکس های آن ها است که به دلیل فرایند چند مرحله ای رنگ آمیزی و متریال مورد استفاده، کیفیت خیلی بیشتری نسبت به دیگر کانکس های موجود در بازار دارند. بر خلاف باور عموم که تصور میکنند رنگ کانکس تنها یک جنبه ظاهری و برای ایجاد زیبایی در کانکس است، رنگ آمیزی این سازه های در صورت انتخاب رنگ مناسب میتواند سبب افزایش طول عمر آن ها نیز بشود.

انواع رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی کانکس

دیگر شرکت های تولید کننده برای رنگ آمیزی کانکس های خود از رنگ های مایع استفاده میکنند که ضخامت رنگ آن ها در بهترین حالت 40 میکرون است و طول عمری حدود 3 سال دارند. این رنگ ها در برابر تابش اشعه UV مقاومت کافی از خود نشان نمیدهند و در نتیجه اگر کانکس هایی که شاسی آن ها با این رنگ ها، رنگ آمیزی شده در برابر آفتاب شدید قرار گیرد سریعا دچار خوردگی میشود و آهن زیر آن دچار زنگ زدگی میشود. این موضوع سبب میشود که رنگ های مایع متریال مناسبی برای رنگ آمیزی شاسی کانکس هایی که در مناطق گرم و شرجی مثل جنوب کشور قرار میگرند اصلا مناسب نباشد. این عدم کیفیت رنگ و فرایند خوردگی و زنگ زدن آهن در مناطقی مانند جزیره کیش یا قشم میتواند طول عمر کانکس را حتی به 1 سال کاهش دهد.

اما رنگی که سازه پوشش ماموت برای فرایند رنگ آمیزی کانکس ها از آن استفاده میکند، رنگ پلی اورتان است که در برابر اشعه UV مقاوم است و ضخامت 240 میکرونی دارد که یعنی مقاومت آن در برابر آفتاب چندین برابر دیگر کانکس های رقیب خواهد بود. طبیعتا به دلیل کیفیت بالای این رنگ ها، قیمت نهایی کانکس سازه پوشش ماموت کمی بالاتر از دیگر تولیدکنندگان است اما به همان نسبت طول عمر و کیفیت بیشتری نیز ارائه میدهد.

رنگ آمیزی کانکس

کیفیت بالای متریال های مورد استفاده در کانکس سازه پوشش ماموت سبب شده است تا این تولید کننده کانکس های تولیدی خود را تا یک سال گارانتی کند و تا 10 سال خدمات پس از فروش ویژه ای را به مشتریان ارائه دهد.

رنگ مورد استفاده در محصولات سازه پوشش ماموت

رنگ پلی اورتان که در رنگ آمیزی شاسی کانکس های ماموت استفاده میشود همان رنگی است که برای سازه های فلزی نیز از آن استفاده میشود. سازه پوشش ماموت نه تنها در رنگ آمیزی کانکس ها بلکه در تمامی محصولات خود از متریال هایی با کیفیت بسیار بالا استفاده میکند. همانطور که در رنگ آمیزی سازه های فلزی نیز از رنگ های پلی اورتان با کیفیت استفاده میکند.

مراحل رنگ آمیزی

رنگ آمیزی کانکس های سازه پوشش ماموت به شکل سه لایه انجام میشود:

  1. اولین لایه رنگ، زینک ریچ است که شامل مقداری زینک ترکیب شده با رنگ است که از خورندگی جلوگیری میکند.
  2. لایه دوم آستر کار است که از رنگ MIO برای این کار استفاده میشود. در اکثر سازه های فلزی صنعتی از رنگ MIO به عنوان لایه میانی رنگ آمیزی استفاده میشود. این لایه به نوعی پوششی برای لایه زینک ریچ و زیرساختی برای لایه آخر رنگ است.
  3. لایه آخر رنگ پلی اورتان اصلی است که رنگ دانه اصلی کار خواهد بود. این لایه علاوه بر اینکه نمای ظاهری کانکس است، در ترکیب خود دارای رزینی است که در برابر اشعه های آفتاب مقاوم است و باعث میشود نمای کار آسیب نبیند.
رنگ شاسی کانکس

رنگ پلی اورتان چیست؟

رنگ های پلی اورتان از واکنش شیمیایی بین پلی ال و ایزوسیانات تشکیل می شوند. این واکنش منجر به تولید یک پلیمر سه بعدی می شود که ساختاری محکم و مقاوم در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی دارد. تنوع در نسبت های مواد اولیه امکان تولید انواع مختلف رنگ با خواص متفاوت را فراهم می آورد که در رنگ آمیزی کانکس ها از آن استفاده میشود.

ویژگی های برجسته رنگ پلی اورتان

  • مقاومت بالا در برابر خراش و ضربه: پوشش های رنگی پلی اورتان به دلیل ساختار پلیمری محکم خود، مقاومت بسیار بالایی در برابر خراشیدگی و ضربه از خود نشان می دهند.
  • دوام و طول عمر طولانی: این رنگ ها قادرند سال ها بدون تغییر رنگ یا پوسیدگی دوام بیاورند، حتی در معرض نور خورشید و شرایط جوی مختلف. به همین دلیل است طول عمر کانکس های سازه پوشش ماموت بسیار بیشتر از دیگر محصولات مشابه است.
  • مقاومت شیمیایی: رنگ های پلی اورتان در برابر انواع مواد شیمیایی، از جمله اسیدها، بازها، و حلال ها مقاوم هستند.
  • انعطاف پذیری: این رنگ ها حتی پس از خشک شدن و پایان فرایند رنگ آمیزی کانکس ، انعطاف پذیری خود را حفظ می کنند، که این ویژگی آن ها را برای پوشش سطوحی که تحت تنش های مکانیکی هستند، ایده آل می سازد.
  • مقاومت در برابر UV: پلی اورتان ها می توانند از پوسیدگی ناشی از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنند، که این امر آن ها را برای استفاده در فضای باز مناسب می سازد.
کانکس رنگ پلی اورتان

فرمولاسیون ها و انواع رنگ پلی اورتان

  • رنگ های پایه آبی و حلالی: پلی اورتان ها می توانند بر پایه آب یا حلال های شیمیایی فرموله شوند. نوع پایه آب دوستدار محیط زیست تر است، در حالی که نوع حلالی معمولاً مقاومت بیشتری دارد.
  • رنگ های یک جزئی و دو جزئی: رنگ های یک جزئی بدون نیاز به مخلوط کردن با سخت کننده خشک می شوند، در حالی که رنگ های دو جزئی نیاز به افزودن یک سخت کننده دارند تا واکنش شیمیایی لازم برای خشک شدن ایجاد شود.

نتیجه

انتخاب بهترین رنگ و متریال با کیفیت برای رنگ آمیزی کانکس ها میتواند از هزینه های بی مورد تعمیرات و رنگ آمیزی های مجدد در آینده جلوگیری کند. شاید تصور کنید که خرید کانکس هایی که با رنگ پلی اورتان رنگ آمیزی شده اند به دلیل هزینه بالا تصمیم اشتباهی باشد اما کیفیتی که رنگ های پلی اورتان ارائه میدهند باعث میشود کانکس شما تا چندین سال عین روز اول سالم بماند و نیازی به تعمیرات نخواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.