کانکس

کانکس کارگاهی چيست؟

کانکس کارگاهی چيست؟

امروزه کانکس ها در صنعت ساخت و ساز به عنوان سازه های پیش ساخته مدرن در بسیاری از موقعیت ها، می توانند بهترین انتخاب برای اسکان موقت در یک زمان مشخص باشند. هر یک از انواع کانکس ها می توانند با تمام امکانات رفاهی تجهیز شوند و به یک مکان ایمن تبدیل شوند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک کانکس را به یک سازه مطمئن برای اسکان تبدیل می کند، عایق بودن و مقاومت کافی آن در شرایط آب و هوایی مختلف است. بنابراین استحکام و عایق بندی کانکس به ویژه در شرایط بحران از اهمیت بسیاری برخودار است. کانکس ها می توانند با توجه به درخواست مشتریان در ابعاد و کاربری های مختلف طراحی و تولید شوند. یکی از آن ها کانکس کارگاهی است.

این کانکس که در صنعت ساختمان سازی جایگاه ویژه ای در بین سازندگان به خود اختصاص داده است و از آنجایی که در هر پروژه ساختمانی به اسکان موقت کارگران و سازندگان در محل نیاز است، استقرار یک مکان یا سازه جهت اسکان به همراه تجهیزات کافی الزامی است که علاوه بر امنیت، از استحکام و مقاومت کافی نیز برخودار باشد. 

کانکس کارگاهی دنیای ماموت

کاربردهای کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی به دلیل ابعاد مختلف و همچنین مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف در بسیاری از پروژه هایی که نیاز به اجرای فوری دارند و یا شرایط مساعدی جهت ساخت و ساز بتنی ندارند، انتخاب مناسبی است و می تواند در زمان کوتاه تری اجرا شود. کانکس کارگاهی گاهی با توجه به موقعیت پروژه می تواند به عنوان کانکس نگهبانی و یا کانکس سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. 

کانکس کارگاهی سنگین

کانکس کارگاهی سنگین یکی از پرکاربردترین انواع کانکس می باشد. این نوع کانکس همانطور که از نامش پیداست از مصالح سنگین تشکیل شده که اغلب در پروژه های طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد.

این کانکس، از طول عمر بیشتر و ایمنی بالاتری برخوردار است که انتخاب مناسبی برای پروژه های چندین ساله با شرایط محیطی نسبتا نامساعد است.

کانکس کارگاهی سبک

این کانکس سبک اغلب در پروژه های کوتاه مدت (کمتر از یک سال) کاربرد دارد و به دلیل اینکه از مصالح سبک تری در آن استفاده شده است، از قیمت پایین تری هم برخوردار می باشد. 

کانکس کارگاهی ساندویچ پانل

این کانکس از جنس ساندویچ پانل، به دلیل دیواره ها و سقف از جنس ساندویچ پانل، می تواند مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت و رطوبت داشته باشد و از آنجایی که ممکن است اغلب پروژه های ساختمانی در شرایط محیطی مساعدی نباشند، این نوع کانکس کاگاهی انتخاب مناسب تری برای جلوگیری از نفوذ سرما و گرما به داخل سازه خواهد بود. 

کانکس کارگاهی سازه پوشش ماموت

کانکس کارگاهی سازه پوشش ماموت دارای طول 6000 میلی متر، عرض 2500 میلی متر و ارتفاع 2670 میلی متر می باشد که دیواره های آن از ساندویچ پانل با ضخامت 4 سانتی متر و سقف از ساندویچ پانل با ضخامت 5 سانتی متر تشکیل شده است. این کانکس سازه پوشش ماموت در زمان اجرای پروژه دارای مزایایی می باشد که باعث شده جایگاهی ثابت در عملیات ساختمانی داشته باشد. این مزایا عبارتند از سرعت بالا در تجهیز کارگاه، قابلیت جا به جایی، کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف انرژی، استفاده از ساندویچ پانل با مزایای خاص و قابلیت ضدزلزله بودن.

مزایای کانکس کارگاهی

مزایای کانکس کارگاهی دنیای ماموت
  1. سرعت تجهیز بالا: این کانکس به دلیل اینکه یک سازه پیش ساخته محسوب می گردد، اجرای آن در محل پروژه به سرعت انجام می گیرد و در زمان نیز صرفه جویی خواهد شد.
  2. قابلیت جابجایی: گاهی ممکن است در حین پروژه، سازنده ها بارها مجبور به تغییر مکان کانکس کارگاهی شود، که اینکار تنها با کانکس های پیش ساخته امکان پذیر است.
  3. کاهش هزینه: ساخت یک سازه موقت با مصالح سنتی شامل هزینه های بسیاری است که امکان جابجایی آن هم به دلیل تخریب و ساخت مجدد نیز وجود ندارد.
  4. جلوگیری از اتلاف انرژی: به دلیل استفاده از ساندویچ پانل در انواع کانکس های کارگاهی و رعایت استانداردهای لازم، از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود و همزمان در کاهش هزینه تاثیر بسازایی دارد.
  5. زیبایی و کارایی: سازه های پیش ساخته و کانکس ها از لحاظ زیبایی و کارایی کمتر از سازه های سنتی نیستند و می توانند با تمام امکانات رفاهی تجهیز شوند.
  6. مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی: یکی از ویژگی های مهم در کانکس های کارگاهی، مقاومت آنها در مقابل زلزله، سیل و… می باشد که همین امر امنیت کافی را برای پرسنل مستقر در کانکس فراهم می کند. این مقاومت به دلیل استفاده از ساندویچ پانل در کانکس است که باعث افزایش طول عمر کانکس خواهد شد

خرید کانکس کارگاهی

یکی از نکات مهم هنگام خرید کانکس، نوع ساندویچ پانل است که از چه نوع ورق و فوم عایقی در آن استفاده شده است. ویژگی های ساندویچ پانل در ساخت کانکس کارگاهی در طول عمر سازه و مقاومت آن تأثیرگذار است و بایستی هنگام خرید با کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. 

خرید کانکس کارگاهی دنیای ماموت

شرایط آب و هوایی و مدت زمان اتمام پروژه در انتخاب کانکس کارگاهی و ویژگی های آن تأثیرگذار است. از آنجایی که می توان در ساخت این کانکس از مصالح سبک و سنگین استفاده کرد، اگر مدت زمان طولانی را به خود اختصاص دهد، از مصالح سنگین و در غیر اینصورت می توان از مصالح سبک برای تولید کانکس استفاده کرد. 

قیمت کانکس کارگاهی

معمولا هزینه ساخت و اجرای یک کانکس کارگاهی، نسبت به ساخت آن به روش سنتی، کمتر و مقرون به صرفه تر می باشد و می تواند مدت زمان مفیدی به عنوان یک مکان جهت اسکان موقت به همراه امکانات رفاهی کافی، در اختیار شما باشد. قیمت این کانکس با توجه به نوع مصالح استفاده شده در آن متغیر است، اما در هر صورت هزینه کمتری نسبت به روش سنتی به همراه خواهد داشت.

کانکس کارگاهی دنیای ماموت

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.