ساندویچ پنل

حمايت از محیط زیست با ساندویچ پانل‌ سازه پوشش ماموت

حمايت از محیط زیست با ساندویچ پانل‌ سازه پوشش ماموت

ساندویچ پانل به مصالحی گفته می‌شود که به صورت ساندویچ (لایه ای) تولید می‌شود که لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی (گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم) تشكیل شده و همچنین دارای یک هسته از جنس فوم پلی اورتان است که با چگالی های مختلف در بین دو لایه ورق، تزریق می شود.

از ساندویچ پانل‌ها به طور گسترده برای پوشش سقف و یا دیواره ساختمان‌ها استفاده می شود و انتخاب ضخامت و نوع ورق ساندویچ پانل، كاملا مرتبط با کاربری فضای مورد نظر و همچنین شرایط جوی خاص اعم از: رطوبت یا خشكی زیاد، بارندگی‌های برف یا باران شدید، دمای هوای غیرمتعارف و …. و دریافت مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل

یكی از ویژگی‌‍ های مهم ساندویچ پانل‌های ساخته شده با استفاده از پلی اورتان، عایق بودن نسبت به دما و پایین‌ترین ضریب انتقال دما می‌‌باشد. به طور مثال ضریب انتقال دمای یک ساندویچ پانل به ضخامت 5 سانتی‌‍ متر به علت ضریب انتقال حرارتی فوق العاده پایین معادل یک دیوار آجری به ضخامت 172 سانتی‌ متر است كه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و كاهش هزینه‌ها در مدت زمان طولانی می‌‍ شود.

از مزایای ساندویچ پانل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • سرعت نصب و اجرای بالا
  • عایق صوتی بهتر نسبت به برخی مصالح سنتی
  • عایق حرارتی و عملکرد مناسب در مواقع بروز حریق
  • جذب رطوبت پایین و نفوذ ناپذیر در برابر برف، باران و گرد و خاک
  • مقاوم در برابر انوع مواد شیمیایی و قابلیت شستشو و بهداشتی بودن آن
  • سازگار با محیط زیست

حمايت از محيط زيست

سازه پوشش ماموت با استفاده از پیشرفته ترین خطوط پیوسته (CONTINUOUS) و تمام اتوماتیک با ظرفیت تولید متوسط 6.500.000 مترمربع در سال، به عنوان رهبر بازار در حال فعالیت می‌‍باشد كه توانسته‌ایم علاوه بر تامین نیاز گسترده بازار داخلی و پروژه‌های ملی ایران عزیزمان، موفق‌ترین تجربه‌های صادرات به کشورهای خاورمیانه را داشته باشیم.

ساندویچ پانل چطور به محیط زیست كمک می‌‌كند؟

حمایت از محیط زیست، حمایت از زندگیست.
یكی از مزایای منحصر به فرد ساندویچ پانل‌ها در همه انواع این است كه سازگار با محیط زیست بوده و هیچ گونه آسیبی به طبیعت وارد نمی‌‍كنند. همچنین از آنجایی كه از فوم پلی اورتان در دانسیته‌های متفاوت در بین دو لایه ورق ساندویچ پانل ها استفاده می‌‍شود، باعث شده است تا برای سلامتی انسان‌ها و حیوانات هیچ گونه خطری نداشته باشند. اكثر زباله‌های ساختمانی در زمان حمل و نقل مصالح ساختمانی به محل پروژه تولید می‌شود كه در این خصوص هم ساندویچ پانل ها در مقایسه با مصالح سنتی دورریز کمتری دارند. ساندویچ پانل ها به دلیل وزن كمتری كه دارند، در هنگام حمل به محل پروژه نیازمند وسایل نقلیه زیادی نیستند و در نتیجه آلودگی كمتری به محیط زیست وارد می‌‌شود.

پلی اورتان (Polyurethane) چیست؟

پلی اورتان نوع خاصی از مواد سنتزی است که از واکنش بین پلی ال‌ها و دی ایزوسیانات‌ها به دست می‌آید. پلی اورتان‌ها به دلیل تنوع مزایا و خواصی چون استحکام بالا، چسبندگی خوب و مقاومت حرارتی مورد توجه قرار می‌گیرند.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل سردخانه ای وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل سردخانه ای

پلی اورتان

امروزه فوم سخت پلی اورتان یکی از بهترین مواد عایق در دسترس می‌باشد. همچنین امکان ترکیب فوم سخت پلی اورتان با مواد روکشی مختلف جهت تولید کامپوزیت‌ها به آن نقش مهمی به عنوان یک مصالح ساختمانی می‌دهد. کاربرد فوم سخت پلی اورتان عبارت است از: لوازم خانگی، صنعت ساختمانی، عایق حرارتی صنعتی، صنعت خودروسازی و… .

از حدود ۵۰ سال قبل تا به امروز، پلی اورتان قابل اطمینان‌ترین عامل عایق حرارتی در ساخت ساندویچ پانل است. كه علاوه بر این مزیت بسیار مهم، می‌توان به سایر مزایای آن از قبیل جذب رطوبت بسیار پایین و نیز عدم جذب باكتری و لانه گزینی حشرات نیز اشاره كرد. فاكتور عایق حرارتی این محصول باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های انرژی مصرفی جهت تامین گرمایش و سرمایش سازه‌ها شده است. سرمایه گذاران همیشه انتظار حداكثر كارایی و در عین حال حداقل هزینه را دارند و پلی اورتان بهترین گزینه برآورده كننده این انتظار می‌‍ باشد.

خط بازیافت ضایعات پلی اورتان در سازه پوشش ماموت

نقش و اهمیت فوم‌های پلی اورتان استفاده از این دسته پلیمرها را در زندگی روزمره بشر اجتناب ناپذیر میكند. اما ضایعات به جا مانده از آن در طول فرآیند تولید یا اتمام عمر مفید آن‌ها و اثرات مخربی كه در محیط زیست از خود به جای میگذارند، بازیافت این قبیل از ضایعات پلیمری را دغدغه امروز جوامع بشری به ویژه كشورهای توسعه یافته كرده است. به طوری كه روش‌های متنوعی از قبیل بازیافت شیمیایی، بازیافت فیزیكی، سوزاندن و استصحال انرژی از جمله روش های صنعتی هستند كه در كشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری های هنگفتی در این راستا صورت گرفته است.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل سقفی وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل سقفی

تبدیل ضایعات پلی اورتانی به مواد با ارزش و بازگرداندن آن به چرخه استفاده مجدد علاوه بر محسنات زیست محیطی از مزایای اقتصادی نیز برخوردار می‌‍ باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، سازه پوشش ماموت خط بازیافت پلی اورتان را راهاندازی كرده است. سازه پوشش ماموت از جدیدترین فناوری ها برای بازیافت مواد زائد و تبدیل آنها به بلوک، عایق های صنعت ساختمان یا محصولات مورد استفاده در بسته بندی ساندویچ پانل استفاده می شود.

بازیافت فیزیكی

تبدیل ضایعات فوم پلی یورتان به ایزو بلوک و استفاده از آن در صنعت بسته بندی پانل به عنوان اسپیسر و پتانسیل كاربردی آن به عنوان عایق حرارتی در صنایع ساختمان.

بازیافت فیزیکی

در این طرح صنعتی ضایعات فوم پلی اورتان با در نظر گرفتن حفظ مشخصات فیزیكی و عدم تخریب، با استفاده از چسب های مخصوص و مطابق با آخرین تكنولوژی موجود در دنیا به انواع محصولات به خصوص بلوک تبدیل و برای بسته بندی محصولات ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌‍ گیرد. به كارگیری ضایعات در این صنعت علاوه بر مزایای اقتصادی به دلیل عدم استفاده از پالت‌های چوبی كه نتیجه قطع میلیون‌ها درخت بوده و یا پالت‌های پلاستیكی كه معضلات زیست محیطی فراوانی برای آنها پیش بینی می‍‌‍‌‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌شود باعث ایجاد اشتغال و پاكسازی محیط زیست می شود. همچنین به عنوان عایق حرارتی در صنایع ساختمانی و سردخانه‌ای نیز قابل كاربرد هستند.

بازیافت شیمیایی

بازیافت شیمیایی ضایعات پلیمری به ویژه پلیمرهایی که به شیوه پلیمریزاسیون تراکمی سنتز شده اند ازمهم‌ترین و جدیدترین روش‌های بازیافت به شمار می رود. این روشها با دسته بندی های متعددی که دارند و همچنین متدولوژی‌های مختلفی که امروزه بکار گرفته می‌شود، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
همانطور که از اسم این روش بازیافت به خوبی نمایان است هدف از بازیافت شیمیایی بازیابی مواد اولیه به كار رفته در ساختار پلی اورتان نظیر پلی ال و یا بازیابی مواد شیمیایی با ارزش دیگر است. که در هر دو حالت، روش به کار رفته روش پلیمریزاسیون با استفاده از واکنشگرها و یا کاتالیزورهای مختلف می‌‍باشد. فرایندهای متعددی برای بازیافت شیمیایی ضایعات پلی اورتان پیشنهاد شده اند كه اكثر آنها بر پایه واكنش‌های ترمولیز (ترموشیمیایی) واكنشهایی كه با اعمال گرما انجام می‌شوند می‌‍باشند.

جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل دیواری وارد لینک روبرو شوید: ساندویچ پانل دیواری

بازیافت شیمیایی

هیدروژناسیون، فوتولیز، اكسیداسیون و پیرولیز نمونه‌هایی از فرایندهای بازیافت شیمیایی هستند كه امروزه به سبب محدودیت هایشان كمتر مورد توجه‌اند. فرایندهای كاربردی پیشنهاد شده برای بازیافت شیمیایی پلی اورتان‌ها عبارتند از: هیدرولیز، آمینولیز، گلیكولیز، الكلیز و روشهای تركیبی نظیر هیدروگلیكولیز.

از اهداف گروه صنعتی سازه پوشش ماموت، خودكفایی كشور در تولید پلی ال و جلوگیری از واردات این كالای استراتژیک می‌‌‍باشد. به همین منظور بخش تحقیق و توسعه سازه پوشش ماموت با بهره بردن از كادر مجرب دانشگاهی به بررسی مقالات و تحقیقات و محصولات روز دنیا در خصوص پلی الها می پردازد و محصولی با دانش بومی سازی شده داخلی تولید می كند. ایجاد محیط علمی، تحقیقاتی، پویا و همچنین تربیت افراد متخصص در حوزه پلی اورتان از اهداف این مجموعه در حوزه تولیدات انواع ساندویچ پانل است.

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان سازه پوشش ماموت در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.