ساندویچ پنل

ساندویچ پانل دیواری با کیفیت | چطور ساندویچ پانل های دیواری با کیفیتی خریداری کنیم؟

ساندویچ پانل دیواری با کیفیت | چطور ساندویچ پانل های دیواری با کیفیتی خریداری کنیم؟

استفاده از ساندویچ پانل دیواری با کیفیت در صنعت ساختمان های پیش ساخته به دهه 1930 میلادی در ایالات متحده آمریکا باز می  گردد. در آن زمان، آزمایشگاه محصولات جنگلی (FPL) در مدیسون پایتخت ایالت ویسکانسین واقع در ایالات متحده آمریکا تحقیقاتی را برای یافتن راه  هایی جهت استفاده مجدد از متریال چوبی آغاز کرد. یکی از نتایج این تحقیقات، اختراع ساندویچ پانل دیواری بود.

اولین ساندویچ پانل دیواری از دو لایه ورق فلزی و یک لایه هسته چوبی ساخته شده بود. این پانل  ها برای ساخت خانه های پیش ساخته استفاده می شدند. در دهه 1940، ساندویچ پانل  های دیواری با هسته  های کاغذی و تخته سه لا نیز توسعه یافتند. این پانل ها سبک  تر و ارزان  تر از پانل  های دیواری با هسته چوبی بودند و به سرعت محبوبیت پیدا کردند.

در دهه 1950، ساندویچ پانل های دیواری پلی اورتان و پلی استایرن نیز به بازار آمدند. این پانل  ها دارای عایق حرارتی و صوتی بهتری بودند و به سرعت جایگزین پانل  های دیواری با هسته  های چوبی و کاغذی شدند.

در دهه 1970، ساندویچ پانل  های دیواری با کیفیت به طور گسترده ای در ساخت و ساز تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گرفتند. این پانل ها به دلیل مزایایی مانند سرعت نصب بالا، عایق حرارتی و صوتی خوب، وزن کم و دوام بالا، به سرعت جایگزین مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر، سیمان و چوب شدند.

امروزه ساندویچ پانل دیواری در طیف گسترده ای از کاربردها، از جمله ساخت و ساز مسکونی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت ساندویچ پانل دیواری به عنوان یک نوع مصالح پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی، از جمله مواردی است که هنگام خرید ساندویچ پانل مورد بحث قرار می گیرد.

ساندویچ پانل با کیفیت

چه عواملی در کیفیت ساندویچ پانل دیواری موثر هستند؟

از آنجایی که هدف از ساخت یک سوله صنعتی یا ساختمان پیش ساخته اغلب طول عمر بالای آن و مقاومت در برابر حریق و یا حوادث طبیعی می باشد، کیفیت متریال در اولویت قرار دارد. کیفیت ساندویچ پانل دیواری معمولا با موارد مختلفی هنگام خرید ساندویچ پانل سنجیده می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • کیفیت فلزی: ورق  های فلزی، لایه  های بیرونی ساندویچ پانل دیواری هستند و نقش مهمی در مقاومت و دوام ساندویچ پانل دارند. ورق های فلزی باید از جنس مرغوب و با کیفیت بالا ساخته شده باشند و دارای ضخامت مناسب باشند.
  • کیفیت هسته میانی: هسته میانی یا فوم عایق نقش مهمی در عایق حرارتی و صوتی پانل دارد. هسته میانی باید از مواد مرغوب و با کیفیت بالا ساخته شده باشد و دارای ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین باشد. امروزه انواع فوم عایق ساندویچ پانل با ویژگی خود خاموش شونده به بازار عرضه می شوند که حداکثر مقاومت را در برابر توسعه حریق دارند و به افراد زمان بیشتری جهت مهار حریق و توقف آن می دهد.
  • کیفیت فرآیند تولید ساندویچ پانل: فرآیند تولید باید با دقت و رعایت استانداردهای لازم انجام شود، در غیر این صورت کیفیت ساندویچ پانل کاهش می  یابد.
  • ضخامت و کیفیت رنگ: از آنجایی که یکی از دغدغه های صاحبان ساختمان های پیش ساخته، زنگ زدگی و خوردگی مصالح می باشد، کیفیت رنگ ساندویچ پانل ها و ضخامت آن در محصولات می تواند از آسیب پذیری آن ها جلوگیری کند و طول عمر سازه را افزایش دهد.
خرید ساندویچ پانل دیواری

به چه نکاتی هنگام خرید ساندویچ پانل دیواری توجه کنیم؟

1) نوع آب و هوا و شرایط اقلیم

در هنگام خرید، باید به نوع آب و هوا و شرایط اقلیم منطقه مورد نظر توجه کرد. به عنوان مثال، برای مناطق گرمسیری باید از ساندویچ پانل  هایی با عایق حرارتی بالا استفاده کرد.

2) هماهنگی با نوع سازه

ساندویچ پانل  های دیواری باید با نوع سازه مورد نظر هماهنگی داشته باشند. به عنوان مثال، برای سازه  های اسکلت فلزی باید از ساندویچ پانل  با ورق  های فلزی استفاده کرد.

3) توجه به نوع کاربری ساندویچ پانل

قبل از خرید حتما باید بدانید که این پانل برای دیوارهای چه نوع سازه ای استفاده خواهد شد. به عنوان مثال، برای سازه  های اسکلت فلزی باید از ساندویچ پانل  های با ورق  های فلزی استفاده کرد.

4) توجه به کیفیت ورق و فوم به کار رفته

کیفیت ورق و فوم به کار رفته در ساندویچ پانل در طول عمر ساندویچ پانل ها بسیار تاثیرگذار هستند.  ورق ها باید از جنس مرغوب و با کیفیت بالا ساخته شده و دارای ضخامت کافی باشند. فوم عایق ساندویچ پانل نیز باید ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین برخوردار باشد و تمامی استانداردهای لازم را دریافت کرده باشد.

با توجه به عوامل ذکر شده، می توان نتیجه گرفت که برای انتخاب یک ساندویچ پانل دیواری با کیفیت لازم است که قبل از خرید تحقیقات لازم در خصوص تولیدکننده و کیفیت متریال اولیه انجام شده و تمامی فاکتورهای موثر در کیفیت بررسی شوند تا از آسیب ها و صدمات جبران ناپذیر در آینده جلوگیری گردد.

مصالح پیش ساخته

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.