سازه فلزی

چرا خرید سوله دست دوم توصیه نمیشود؟ | سوله کار کرده بخریم یا نو؟

چرا خرید سوله دست دوم توصیه نمیشود؟ | سوله کار کرده بخریم یا نو؟

به دلیل بالا رفتن قیمت ساخت و خرید سوله های نو، خیلی از افراد تصور میکنند که خرید سوله دست دوم میتواند تصمیم درستی به منظور کاهش هزینه ها باشد. اما سوله های کار کرده معایبی دارند که باعث میشود ارزان بودن آن ها آنچنان هم به چشم نیاید. سازه پوشش ماموت همواره مخالف خرید و فروش سوله های دست دوم است و دلایل خوبی نیز برای این تصمیم دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

سوله دست دوم چیست؟

سوله های دست دوم، سوله های تیر ورقی هستند که به دلیل آسیب های وارد شده به آن صاحب سوله پیچ و مهره هایش را باز میکند و اقدام به فروش میکند. برای مثال شخصی که قصد داشته باشد شغل خود را عوض کند و دیگر نیازی به سوله ندارد میتواند سازه فلزی خود را به عنوان سوله دست دوم به فروش برساند. حالت بدبینانه تر برای سوله های کار کرده این است که شخصی سوله خود را به شکل سبک ساخته باشد و حالا این سازه در قسمتی دچار نشست یا آسیب شده باشد و فرد قصد فروشش را دارد.

سوله دست دوم

چرا سوله کار کرده خوب نیست؟

سوله های کار کرده مزایایی هم دارند مثلا ارزان بودن و عدم نیاز به زمان زیاد برای آماده سازی. اما اگر سوله های نو را با سوله دست دوم مقایسه کنید متوجه میشوید که معایب سوله های دست دوم آنقدر بیشتر از مزایای آن است که خریدن آن ها اصلا ارزشی ندارد و نه تنها به صرفه نخواهد بود بلکه در بلند مدت هزینه های تعمیرات و اصلاحات زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که سازه پوشش ماموت کیفیت سوله های دست دوم را تایید نمیکند و با این کار موافق نخواهد بود.

مقایسه سوله نو و دست دوم

شاید با خود فکر کنید که خرید سوله دست دوم خیلی ارزان تر از ساخت سوله های اختصاصی خواهد بود اما در این بخش به مقایسه ابعاد مختلف سوله های نو و کار کرده میپردازیم تا متوجه شوید چرا سازه پوشش ماموت مخالفت سفت و سختی در زمینه فروش سوله های دست دوم دارد.

مقایسه سوله دست دوم
  • شما با خرید سوله دست دوم امکان سفارشی سازی سوله نو را نخواهید داشت. سوله های نو در ابعادی ساخته میشوند که متناسب با نیاز و هدف خود شما خواهد بود در حالی که سوله های کار کرده سازه های پیش ساخته ای هستند که ممکن است صد در صد مطابق نیاز شما نباشند.
  • سوله های کار کرده در طول زمان دچار آسیب دیدگی، خوردگی و رنگ پریدگی شده اند که باعث میشود زیبایی ظاهری آن ها دچار مشکل شده باشد. اما با خرید سوله نو از سازه پوشش ماموت شما سوله های تمیز و زیبایی خواهید داشت که از رنگ های پلی اورتان برای رنگ آمیزی آن ها استفاده شده است و دوام و طول عمر سازه فلزی را بالاتر میبرد.
  • با ساخت سوله نو، شما ایستایی و کیفیت سازه خود را تضمین میکنید چرا که این محصولات مراحل کنترل کیفیت دقیقی را پشت سر گذاشته اند در حالی که فروشنده سوله های دست دوم هیچ مسئولیتی در مقابل کیفیت و مشکلات فنی سوله نخواهد داشت.
  • سوله های کار کرده ای که به فروش میرسند ممکن است دچار آسیب های مختلفی باشند یا حتی برخی از قطعات آن گم شده باشد.
  • سوله های کار کرده به دلیل عدم کیفیت لازم، مقاومت بسیار پایینی در برابر بلایی طبیعی مثل زلزله و سیل خواهند داشت.
  • اگر میخواهید در سوله خود از مواد غذایی یا بهداشتی و دارویی نگهداری کنید، خرید سوله دست دوم اصلا به شما توصیه نمیشود. چرا که این سوله ها از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند.
  • در زمینه هزینه و قیمت سوله ها نیز، شاید ارزان بودن سوله دست دوم کمی وسوسه کننده باشد اما کیفیت پایین آن ها سبب هدر رفت انرژی و مشکلاتی میشود که در آینده هزینه های بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

نکات مهم در هنگام خرید سوله دست دوم

اگر با وجود تمام دلایلی که مبنی بر مناسب نبودن سوله های دست دوم بیان کردیم، همچنان اصرار به خرید سوله های کار کرده دارید، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید تا ضرر و زیان کمتری را متحمل شوید:

قیمت سوله دست دوم
  • اولین نکته در هنگام خرید یک سوله دست دوم این است که دلیل فروش سوله را از فروشنده بپرسید. شاید دلیل این تصمیم تغییر شغل یا عدم تناسب محل جدید نصب سوله با این سازه فعلی باشد؛ اما بهتر است مطمئن شوید که دلیل فروش سوله، آسیب های جدی به اجزای آن نباشد.
  • کیفیت سوله فلزی را بررسی کنید. قطعا کیفیت یک سوله کار کرده به اندازه سوله ساخته شده نو نخواهد بود اما در هر صورت باید اطمینان حاصل کنید که سوله دست دوم مد نظرتان بیش از حد آسیب ندیده باشد.
  • مراقب افراد سودجو باشید. اشخاصی وجود دارند که سوله های ورقی بی کیفیت را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن ها به فروش میرسانند.
  • ابعاد دقیق سوله را جویا شوید تا مطمئن شوید که با نیاز شما مطابقت دارد. در غیر این صورت ممکن است در آینده دچار مشکل شوید.
  • حتما بررسی کنید که تمامی پیچ و مهره ها و قطعات مختلف سوله دست دوم کامل و سالم به شما تحویل داده شود.
  • میزان کارکرد سوله تا قبل از خرید شما چقدر بوده است؟ این موضوع تاثیر مستقیم بر طول عمر سوله فلزی شما خواهد داشت.

پیشنهاد سازه پوشش ماموت

همانطور که از ابتدا گفتیم، ماموت به عنوان یکی از تولیدکنندگان با سابقه سازه های فلزی مختلف مثل سوله ها، همواره توصیه کرده است که به جای خرید سوله های دست دوم از سوله های نو و ساخته شده ویژه کاربری خودتان استفاده کنید. کیفیت سوله های سازه پوشش ماموت نسبت به سایر رقبا بسیار بالاتر است چرا که از متریال با کیفیت همچون رنگ های پلی اورتان برای تولید سوله های فلزی خود استفاده میکند. پرداخت هزینه ای کمی بالاتر در همان ابتدای خرید شما را از هزینه های بی مورد آینده برای جبران خسارات وارد شده به دلیل مشکلات آب و هوایی و هدر رفتن انرژی نجات میدهد.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.