ساندویچ پنل

خرید ساندویچ پانل دیواری : به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید ساندویچ پانل دیواری : به چه نکاتی باید توجه کرد؟

می توان گفت ساندویچ پانل دیواری یکی از پرفروش ترین انواع ساندویچ پانل در صنعت ساختمان است که خود در انواع مختلف و رنگ بندی متنوع تولید می شود در نتیجه نکاتی هست که هنگام خرید ساندویچ پانل دیواری باید رعایت شوند.

این نوع از ساندویچ پانل در واقع به عنوان دیوار عایق پیش ساخته برای پوشش انواع دیوار های داخلی و خارجی ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی، آموزشی، صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل سازگاری با محیط زیست توانسته جایگاه ویژه ای در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص دهد.

ساندویچ پانل دیواری اغلب با توجه به نوع کاربرد به دو روش پیوسته و یا غیر پیوسته تولید می گردند که در روش پیوسته (Continuous) تمام مراحل به طور خودکار انجام شده و اجزا از یک طرف وارد دستگاه و از طرف دیگر محصول نهایی خارج می شود. در روش ناپیوسته (Discontinuous) برخلاف پیوسته، تمام مراحل هر یک به صورت جداگانه تشکیل و در نهایت همگی با هم محصول نهایی را ایجاد می کنند. 

ساندوچی پانل دیواری چیست؟

ویژگی های مهم و کلیدی درباره ساندویچ پانل دیواری

به طور کل ساندویچ پانل جزو مصالح ساختمانی محسوب می شود که به دلیل ویژگی های برتر آن نسبت به مصالح سنتی، محبوبیت بسیاری در دنیای ساختمان سازی پیدا کرده و بیش از پیش بازار را رهبری  می کند. ساندویچ پانل دیواری به عنوان یکی از انواع پر طرفدار ساندویچ پانل نیز شامل ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی است که یکی از مهم ترین آن ها، نصب آسان و سرعت اجرای بالاتر می باشد. این سرعت نصب نیز در کاهش زمان موثر بوده و هزینه ساخت و ساز کمتری را برای سازنده به همراه دارد. 

ساندویچ پانل دیواری در برابر انواع حوادث طبیعی مقاومت بالایی دارد و می تواند سازه شما را به یک مکان امن جهت اسکان تبدیل کند. وزن کمتر ساندویچ پانل ها نیز از دیگر ویژگی های مهم در کاهش هزینه و زمان است که هنگام حمل و نقل به محل پروژه تاثیرگذار می باشد. عایق بودن ساندویچ پانل دیواری نیز از دیگر مزایای این متریال در ساختمان سازی است که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه می تواند از بسیاری از مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری کند. 

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری از نظر نحوه نصب و کاربرد می تواند انواع مختلفی مانند پانل ساده دیواری، ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی، پانل دیواری به همراه نر و مادگی و پانل قفل دار داشته باشد که هر یک نیز می توانند با توجه به نوع کاربرد با روکش ورق گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم تولید شوند.

مزایای ساندویچ پانل دیواری

  • کاهش زمان و هزینه مربوط به ساخت و ساز
  • مقاوم در برابر حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان، گرد و غبار و …
  • قابل استفاده بر روی انواع سازه های فلزی
  • سازگار با محیط زیست
  • نمای زیبا تر در مقایسه با مصالح سنتی
  • عایق در برابر حرارت و رطوبت
  • فرایند حمل و نقل و نصب آسان
  • امکان جا به جایی و نصب آن ها بر روی سازه های دیگر
  • قابل تولید در انواع رنگ ها به سفارش مشتریان
مزایای ساندویچ پانل دیواری

انواع فوم عایق ساندویچ پانل دیواری

فوم عایق در ساندویچ پانل دیواری اغلب از فوم پلی اورتان، پشم سنگ و یا پلی استایرن تشکیل شده است که از این بین فوم عایق پلی اورتان مرسوم تر می باشد. از دلایل محبوبیت فوم عایق پلی اورتان دانسیته بیشتر و چسبندگی بالای آن است و از آنجایی که درصد عایق بندی آن ها از سایرین بالاتر می باشد، قیمت ساندویچ پانل دیواری پلی اورتان نیز نسبت به سایرین متفاوت است. به همین دلیل با توجه به نوع کاربرد و یا حساس بودن سازه، استفاده از فوم عایق پلی اورتان حائز اهمیت می باشد. 

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری سازه پوشش ماموت

ساندویچ پانل دیواری سازه پوشش ماموت دارای عرض ثابت 1160 میلی متر، عرض مفید 1140 میلی متر و طول از 2 تا 13/60 (متناسب با سفارش ) می باشد. نوع فوم عایق در پانل سازه پوشش ماموت، فوم پلی اورتان است که دارای دانسیته 2±40 کیلوگرم در مترمکعب می باشد.  ضخامت فوم پلی اورتان می تواند بین -40-50-60-80-100-1250-1500 میلی متر متغیر باشد. نوع کلاس حریق در پانل دیواری، PUR(B3) و PIR(B2) است که در مقاومت متریال در برابر آتش و حرارت زیاد بسیار تاثیرگذار می باشد. 

ساندویچ پانل های دیواری سازه پوشش ماموت با نوع پوشش دو طرف ورق و دو طرف نایلون تولید می گردند و دارای نوع ورق آلوزینک و گالوانیزه هستند. ضخامت ورق رویه و ورق سطح زیرین ساندویچ پانل یکی از مواردی است که در افزایش طول عمر ساندویچ پانل بسیار موثر می باشد و در پانل های سازه پوشش ماموت 5/0 و 4/0 می باشد. 

مقایسه ساندویچ پانل دیواری با مصالح سنتی

خرید ساندویچ پانل دیواری بهتر نیاز شما را برطرف می کند یا مصالح سنتی؟
اهم ویژگی ساندویچ پانل های ساخته شده با استفاده از پلی اورتان، عایق بودن نسبت به دما و پایین ترین ضریب انتقال دما می باشد. به طور مثال ضریب انتقال دمای یک ساندویچ پانل به ضخامت 5 سانتی متر به علت ضریب انتقال حرارتی فوق العاده پایین معادل یک دیوار آجری به ضخامت 172 سانتی متر است که همین امر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها در طولانی مدت خواهد شد. ضمن اینکه ساندویچ پانل های دیواری نسبت به مصالح سنتی وزن کمتری دارند و از سرعت اجرای بسیار بالاتری برخوردار هستند.

ساندویچ پانل دیواری یا مصالح سنتی؟

نکات مهم هنگام نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری

با توجه به اینکه نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری بسیار حساس بوده و نیاز به دانش کافی در این زمینه می باشد، بهتر است در مرحله اول با متخصصان نصب ساندویچ پانل دیواری مشورت نموده و یا اجرای عملیات نصب را به آن ها واگذار کنید. 

جهت نصب ساندویچ پانل های دیواری نیاز است که شاسی کشی با استفاده از پروفیل ها انجام گیرد. ابعاد، مقطع و سایز این پروفیل ها به میزان بار باد، جهت آن و ارتفاع سازه بستگی دارد و پس از بررسی، محاسبه و تعیین می گردد. پانل های دیواری عموما به صورت عمودی نصب و شاسی کشی آن به صورت افقی انجام خواهد گرفت و در نهایت با استفاده از پیچ سرمته گالوانیزه بر روی سازه نصب می گردد.

رال رنگی ساندویچ پانل های دیواری سازه پوشش ماموت

انتخاب رنگ یک ساندویچ پانل بر اساس سلیقه کارفرما و در برخی مواقع مرتبط با رنگ سازمانی کارفرما صورت می گیرد، حتی گاهی سقف ها با استفاده از 2 رنگ مختلف پوشش داده می شوند. اما بیشترین رنگ های مورد استفاده به شرح زیر می باشند:

سفید 9016 – آبی 5015 – آبی 5018 – طوسی 7043 – طوسی 7035 – طوسی 7040 – طوسی 7015 – کرم 1015- زرد 1028 – قرمز 3020 – سبز 6024 – سبز 6021 – سبز 6019 – سبز 6017 و آجری 8023.

لازم به توضیح است که سازه پوشش ماموت قابلیت تولید ساندویچ پانل با رنگ های خاص مورد نیاز مشتریان را نیز دارد.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

قیمت ساندویچ پانل دیواری اغلب به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها نوع فوم عایق مصرفی در هسته ساندویچ پانل است که هر یک با قیمت متفاوتی ارزیابی خواهند شد. ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل دیواری با توجه به درخواست مشتری در قیمت ساندویچ پانل تأثیرگذار است که بسته به متراژ مدنظر متغیر می باشد. در نهایت نوع ورق ساندویچ پانل و ضخامت ورق نیز می توانند از جمله مواردی باشند که در کاهش و افزایش قیمت پانل موثر هستند. 

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.