کانکس

آب بندی سقف کانکس + نکات مهم پس از آب بندی کانکس

آب بندی سقف کانکس + نکات مهم پس از آب بندی کانکس

آب بندی سقف کانکس ها در فصول سرد سال مثل پائیز و زمستان اهمیت بیشتری دارد. در این فصول میزان برف و باران بیشتر میشود و اگر سقف کانکس به خوبی آب بندی نشده باشد آب باران میتواند به داخل سازه نفوذ کرده و به آن آسیب بزند. در نتیجه توجه به آب بندی دقیق و صحیح سقف کانکس ها به منظور حفظ طول عمر و سلامت کانکس بسیار مهم است. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر درمور این فرایند آشنا شوید.

مراحل آب بندی سقف کانکس

انجام دقیق و درست مراحل این فرایند، تضمین کننده سلامت کانکس در برابر عوامل محیطی مختلف هستند. اگر هر یک از این مراحل به درستی انجام نشوند، تاثیرات مفید آب بندی کانکس میتواند کمتر از چیزی شود که انتظار میرود.

1.آماده سازی سطح سقف

اولین قدم برای آب بندی کانکس تمیز کردن سطح آن است. یعنی بخشی که قرار است به عنوان سقف کانکس نصب شود به طور کامل تمیز و پاکسازی شود. این پاکسازی باید تمامی گرد و غبار و آلودگی ها را از روی سطح آن پاک شوند. در غیر این صورت ممکن است فرایند آب بندی به درستی انجام نشود.

آب بندی سقف کانکس

2.نصب لایه های آب بندی

وقتی سطح سقف به دقت پاکسازی شد، وقت آن است که لایه های آب بندی انتخاب و نصب شوند. فراموش نکنید که این مرحله مهمترین بخش در آب بندی سقف کانکس است. مواد آب بندی میتوانند متفاوت باشند و باید با توجه به مسائل خاصی انتخاب شوند. این مواد بعد از تمیز شدن سطح سقف، روی آن نصب میشوند.

3.اطمینان از عدم نفوذ آب در اتصالات

وقتی نصب لایه های آب بندی انجام شد باید بررسی شود که تمام اتصالات و ترک هایی که در سطح سقف کانکس وجود دارند کاملا با دقت پوشانده شده اند. این مرحله به نوعی آخرین قدم در این فرایند است و وقتی اطمینان کامل حاصل شود که درز ها، محل اتصالات و ترک ها به خوبی پوشیده شده اند، مراحل آب بندی کانکس به پایان رسیده است.

نکات مهم برای بعد از آب بندی سقف کانکس

اگر فکر میکنید بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل، آب بندی و عایق بندی کانکس به پایان رسیده است، باید بدانید که این فرایند به همین سادگی ها نیست. درست است که مراحل اصلی آب بندی سقف کانکس همان سه مرحله هستند اما چند نکته وجود دارد که بهتر است در ادامه به آن ها توجه کنید:

عایق بندی کانکس
  • توجه به شرایط آب و هوایی: مشخصا شرایط آب و هوایی محلی که کانکس قرار است در آنجا قرار داده شود اهمیت بالایی در انتخاب مواد لازم برای آب بندی دارد. برای مثال در مکان هایی که دمایی پایین یا سردتری نسبت به دیگر مکان ها دارند باید از مواد مقاوم تری استفاده کرد.
  • بهره گیری از تکنولوژی های نوین: برخی از تولیدکنندگان کانکس یک گارد غیرمنطقی در برابر استفاده از تکنولوژی ها دارند! در حالیکه سازه پوشش ماموت از به روز ترین تکنولوژی ها و بهترین روش ها برای تولید انواع کانکس های خود و آب بندی سقف کانکس ها استفاده میکند.
  • بررسی های مستمر و دوره ای: فارغ از اینکه باید از کانکس خود به خوبی نگهداری کنید، فراموش نکنید که به شکل دوره ای و فصلی میزان سلامت آن را در همه زمینه ها به خصوص در زمینه موضوع این مقاله، سازه خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر در این بررسی ها به کوچکترین ترک یا آسیبی برخورد کردید بهتر است که همان موقع به افراد متخصص اطلاع دهید تا از آسیب ها بیشتر جلوگیری کنید.

آب بندی سقف کانکس ساندویچ پانل

در کانکس ها ساندویچ پانل، از ساندویچ پانل سقفی برای بخش بالایی و سقف کانکس استفاده میشود. درواقع این نوع پانل ها نیاز به آب بندی با چسب یا ایزوگام یا دیگر ابزارهای این چنینی که شناخته شده هستند ندارند. تنها محل اتصالات آن ها هستند که نیاز به آب بندی و پوشاندن دارند. ناگفته نماند که سازه پوشش ماموت برای تولیدات خود از ساندویچ پانل های یکپارچه استفاده میکند.

کانکس آب بندی شده

اهمیت آب بندی سقف کانکس

شاید برخی تصور کنند چون کانکس ها عموما برای اسکان و استفاده موقت ساخته میشوند، آب بندی آن ها اهمیت زیادی نداشته باشد! اما اگر همین فرایند به ظاهر بی اهمیت به درستی انجام نشود، میتواند در آینده موجب خسارت های زیادی شود. آب بندی سقف را میتوان یکی از بخش های عایق بندی کانکس دانست که از اهمیت خیلی بالایی نیز برخوردار است. چرا؟

  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل: واضح ترین مزیت و دلیل اهمیت این فرایند جلوگیری از ورود آب و رطوبت به داخل کانکس ها است. این رطوبت اگر مانعی نداشته باشد و به خاطر انجام اشتباه یا سهل انگارانه این فرایند به داخل نفوذ کند، میتواند باعث آسیب جدی به سازه شود. این آسیب ها میتواند خوردگی، پوسیدگی و یا قارچ ها باشند.
  • افزایش طول عمر: شاید در حالت عادی کانکس ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مختلف، دچار آسیب شوند اما با آب بندی مناسب، تاحدودی میتوان از عواقبی که به دنبال شرایط آب و هوایی به وجود می آیند جلوگیری شود. همین موضوع سبب میشود که طول عمر کانکس در برخورد با عواملی همچون آفتاب، باران و برف بیشتر شود.
  • حفظ زیبایی: اگر آب بندی سقف کانکس به خوبی انجام نشود، آسیب های مختلفی را برای سازه به دنبال خواهد داشت که میتواند به ظاهر زیبای کانکس آسیب بزند. اما با عایق بندی و آب بندی مناسب میتوان این زیبایی ظاهری را تا حد زیادی حفظ کرد و علاوه بر طول عمر مفید، ظاهر بهتری از کانکس را داشت.

نتیجه گیری

در مقاله سعی کردیم توضیح مختصری از مراحل آب بندی سقف کانکس را به شما ارائه کنیم و از اهمیت این کار بگوییم. توجه داشته باشید که خواندن یک مقاله ساده درمورد چگونگی انجام این کار نمیتواند دلیل خوبی باشد که خودتا شخصا برای این کار اقدام کنید! بهتر است برای آب بندی کانکس های خود از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا مطمئن باشید این کار به درست ترین شکل ممکن انجام شده است.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.