کانکس

با انواع كانكس های سازه پوشش ماموت آشنا شويد

با انواع كانكس های سازه پوشش ماموت آشنا شويد

كانكس یک بنای قابل حمل و از پیش ساخته شده

این تعريف، نخستین و ساده ترین تعریفی است که برای کانکس وجود دارد که در واقع به وجه تمایز اصلی اشاره مي‌كند. کانکس یک بنای سنتی مي‌باشد که قابليت جا به جايي و حمل دارد، صریحا امروزه انواع ساختمان هاي پیش ساخته و به ویژه کانکس به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای ساختمان‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مکان‌هایی که امکانات و شرایط لازم برای ساخت یک بنا یا ساختمان مهیا نیست و به جابجایی‌های مداوم نیاز است، کانکس‌ها بهترین گزینه می‌باشند و در واقع به همین دلیل است که امروزه استفاده از کانکس در حال گسترش است.

کانکس‌ها در ابتدا تنها محفظه‌ای پیش ساخته بوده و از تنوع کاربری گسترده‌ای برخوردار نبوده‌اند. اما امروزه، به لطف پیشرفت علوم مهندسی و دستیبابی به فناوری‌های نوین، ساخت کانکس پیش ساخته پیشرفت‌های قابل توجهی در خصوص تنوع، گستردگی طراحی، کاربری و هم به لحاظ فناوری ساخت، داشته است.

قابلیت جابجایی، ساخت و نصب سریع، قابلیت فروش مجدد مستقل از زمین، مقاومت زیاد در برابر بلاياي طبیعی مانند زلزله و … از جمله مزایای کانکس پیش ساخته می‌باشد.

کاربردهای کانکس سازه پوشش ماموت در دنیای امروز بسیار زیاد است که می‌توان به طور خلاصه به مواردی مانند: کانکس در فضای شهری، کارگاه‌های ساختمانی و عمرانی، كانكس های ويژه صنعت نفت و حفاری، سردخانه‌های پورتابل، كانكس های مخابراتی، نظامی، عوارضی، مسكونی، ويلايی، سرايداری، نگهبانی، سرويس‌های بهداشتی، كمپ‌های اداری، مدرسه، امدادی و كانكس با كاربری‌های خاص اشاره کرد.

کانکس های سازه پوشش ماموت دارای ویژگی‌های خاصی از قبیل: مقاومت و استحکام، ساخته شده از ساندويچ پانل های سازه پوشش ماموت و عایق در برابر گرما و سرما، قابلیت اتصال به یکدیگر جهت ایجاد فضاهای بزرگتر است. یکی از افتخارات ما مشارکت در اجرای طرح عظيم و ملی ساخت شلترهای مخابراتی است. این شلترها به منظور تقویت و تکمیل شبکه ارتباطاتی موبایل در سراسر کشور در ابعاد گوناگون تولید میشوند.

کیفیت بالاي متریال‌ها و مصالح بکار رفته در کانکس‌ها، کیفیت ساخت و نظارت بر آن، دکوراسیون داخلی و نمای خارجی شیک و لوکس، قابلیت انعطاف‌پذیری در برابر سفارشی سازی مشتریان و … از ویژگی‌های کانکس های شرکت ما می‌باشد.

انواع كانكس های سازه پوشش ماموت

كانكس های حفاری

با توجه به شرایط خاص و نامساعد محل استقرار چاه‌های نفتی و گاز كه گاها در مناطق صعب العبور در خشكی و يا در سكوهاِ مستقر در دريا قرار دارند، نياز به كانكس هايی می‌باشد كه مطابق با استانداردهای خاص جهانی توليد شوند تا بيشترين استقامت ممكن را در شرايط خاص آب و هوايی، عوامل خطر زا و … در محيط دكل‌های نفتی را داشته باشند. لذا ساختار كلی، استراكچر، مشخصات فنی و تكنولوژيک اين نوع كانكس ها با كانكس های مرسوم بسيار متفاوت و مقاو‌م‌تر می‌باشد.

كانكس های استاندارد اردوگاهی مستقر در سايت دكل‌های نفتی حفاری، شامل موارد زير می‌باشند : كانكس رئيس چاه، نماينده شركت، مسئول كمپ، كانكس خواب 8 و 12 نفره، كانكس 4 خوابه مخصوص ميهمان، كانكس سالن ورزشی، كانكس زمين شناسی، سرويس بهداشتی، آشپزخانه، غذاخوری، نمازخانه، حراست و كانكس های خاص كانكس های حفاری، از توليدات خاص سازه پوشش ماموت می‌باشند كه با توجه به لزوم رعايت استانداردهای ويژه و رسيدن به بالاترين كيفيت، پروسه توليد بسيار متفاوتی را می‌گذراند. در ابتدا متناسب با خواسته‌های مشتريان، طراحی و محاسبات فنی كانكس براساس استانداردها و مقررات ملي ساختمان صورت می‌گيرد، سپس به منظور ساخت و تامين مواد اوليه مورد نياز، نقشه‌های دقيق توليدی و مدارك فنی مورد نياز تهيه و تدوين می‌گردد و متعاقبا به واحدهای برنامه ريزی و توليد ارسال می‌شود.

كانكس های حفاری، از توليدات خاص سازه پوشش ماموت می‌باشند كه با توجه به لزوم رعايت استانداردهای ويژه و رسيدن به بالاترين كيفيت، پروسه توليد بسيار متفاوتی را می‌گذراند. در ابتدا متناسب با خواسته‌های مشتريان، طراحی و محاسبات فنی كانكس براساس استانداردها و مقررات ملی ساختمان صورت می‌گيرد، سپس به منظور ساخت و تامين مواد اوليه مورد نياز، نقشه‌های دقيق توليدی و مدارک فنی مورد نياز تهيه و تدوين می‌گردد و متعاقبا به واحدهای برنامه ريزی و توليد ارسال می‌شود.

واحد برنامه‌ريزی براساس نقشه‌ها و مدارک فنی ارائه شده اقدام به تهيه و ارسال تمامي ملزومات كه دارای گواهينامه‌های لازم و تائيد شده توسط واحد كنترل كيفيت هستند، می‌نمايد و ساخت محصول براساس نقشه‌ها و مدارک فني ارائه شده واحد مهندسی و مطابق با استانداردهای روز دنيا، توسط واحد توليد انجام می‌گردد.

سازه پوشش ماموت مفتخر است با بهره‌گيری از دانش تيم فنی، مهندسی متبحر خود و با در اختيار داشتن آخرين تكنولوژی‌های مرتبط روز دنيا، توانسته است با رعايت استانداردهای ساخت ANSI آمريكا و CE اروپا در تمامی وندور ليست‌های شركت های نفت، گاز، پتروشيمی و شركت‌های تابعه نفتی قرار گيرد و با در اختيار داشتن درخشان‌ترين رزومه در اين صنعت، مورد تائيد صالحيت پيمانكاری قرار گيرد.

كانكس های كارگاهی

کانکس کارگاهی يكی از ساده‌ترین کیوسک‌های پیش ساخته می‌باشد و کاربرد آن در فضاهای ساخت و توسعه، راهسازی و کارگاه‌های ساختمانی است و عموما به منظور اسکان موقت و يا دائم نیروهای کاری از آن استفاده می‌شود.

دو دليل اصلی استفاده از كانكس در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی عبارتند از :

  •  اسكان دائم نيروهای كاری به دليل دور بودن پروژه از محل زندگی، مانند : پروژه‌های راهسازی، سدسازی و … که خارج از شهر قرار دارند.
  •  در هنگام ساخت و ساز ساختمان و آپارتمان‌ها که تا پیشرفت پروژه محلی به عنوان دفتر مهندسین و اتاق ناظر پروژه و همچنین اتاق‌هایی برای اسکان و استراحت پرسنل مورد نیاز است.

در هر کارگاه ساختمانی معمولا چند دستگاه کانکس کارگاهی با كاربري‌هاي مختلف وجود دارد که برخی از آنها برای اتاق استراحت کارگران، دفاتر مهندسین و برخی نیز برای ارائه خدمات مانند آبدارخانه و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا قبل از شروع به انجام فعالیت در كارگاه ساختمانی و یا تخریب‌، كانكس های كارگاهِ که از نظر قیمت نیز مقرون بصرفه هستند، تهيه می‌شوند و ممکن است متناسب با پیشرفت پروژه و اضافه شدن اکیپ‌های کاری، تعداد بیشتری از اين نوع کانکس ها خريداري و در محل پروژه استقرار يابد.

عموما بعد از به پایان رسیدن پروژه، کانکس های موجود را به عنوان کانکس کارکرده به همکاران و يا ديگر پیمانکاران مي فروشند و یا در محلی نگهداری کرده تا در پروژه‌های بعدی از آن‌ها مجددا استفاده کنند.

استفاده از کانکس کارگاهی سازه پوشش ماموت در زمان تجهیز و يا برچیدن کارگاه های عمرانی دارای مزایای متعددي مي‌باشد که باعث شده است کانکس های ما به عنوان عضوی ثابت در عملیات‌های ساختمانی محسوب گردند. برخي از اين مزايا عبارتند از :

  • سرعت بالا در تجهیز كارگاه: به علت پیش ساخته بودن سرعت تجهیز کارگاه با کانکس بسیار بالاتر است.
  • قابلیت جابجایی: در هنگام پیش برد پروژه ممکن است بارها مجبور به تغییر مکان سازه‌های موقت و دفاتر مهندسین کارگاه شویم که این کار فقط با استفاده از سازه‌های پیش ساخته مقدور می‌باشد.
  • کاهش هزینه‌ها: ساخت سازه‌هايی با مصالح سنتی هميشه همراه با دستمزد بالا و زمان زياد همراه است و همچنين الزام به تخريب سازه موقت در مقابل قابلیت جابجايی يا فروش كانكس در پايان پروژه، باعث كاهش هزينه‌ها می‌گردد.
  • جلوگیری از اتلاف انرژی: به علت استفاده از عایق بندی اصولی و استاندارد در جداره‌های سازه‌های پیش ساخته تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود.
  • زیبایی و کارآیی: سازه‌های موقتی که با مصالح بنایی معمولا ساخته می‌شوند، فاقد هرگونه تجهیزات و تزئینات بوده که در برخی موارد اصلا در حد استفاده به عنوان دفاتر مهندسین پروژه، مهندسين ناظر و یا میهمانان نيستند، در حالی که سازه‌های پیش ساخته معمولا از زیبایی بسیار زیادی در این مورد برخوردار می‌باشند.
  • قابلیت ضد زلزله بودن: از مزایای استفاده از کانکس کارگاهی مقاومت آن در برابر زلزله و حوادث طبیعی مي‌باشد که باعث می‌گردد پرسنلی که شب‌ها در محل کارگاه استراحت می‌کنند در امنیت قرار داشته باشند.

كانكس های نگهبانی سازه پوشش ماموت</h2>

class=”picture” style=”text-align: center;”>

كانكس های نگهبانی

استفاده از اتاقک‌های نگهبانی، از زمان‌های قديم با كاربری‌های مختلف نگهبانی‌های محله، پلیس، ورودی مجموعه‌ها و کارخانجات مختلف رايج بوده است و عليرغم استفاده از سيستم‌هاي مانيتورينگ هوشمند، كماكان ترجيح بر اين است كه وظيفه اصلي توسط نگهبان انجام شود.

کیوسک‌های نگهبانی و حراستی، سازه‌های پیش ساخته در ابعاد کوچکی هستند که در قسمت ورودی های شرکت‌ها، پارکینگ‌ها یا گاها محله‌ها نصب می‌شود و محل استقرار نگهبان برای وظايف کنترلی در مجموعه می‌باشد.

متناسب با كارآيی مورد انتظار و همچين تعداد پرسنلی كه ميبايست امور كنترلی را به دست بگيرند، كيوسك‌های نگهبانی ما با ابعادی متفاوت توليد می‌شوند.

کانکس های حراست و نگهبانی می‌بایست دارای ویژگی‌های خاصی بوده تا به خوبی به عملکرد تیم حراست یا شخص نگهبان مطابقت داشته باشد که ما در بخش طراحی سازه‌های نگهبانی سازه پوشش ماموت تلاش می‌کنیم همواره این ویژگی‌ها را در طرح‌های مختلف رعایت و ارتقاء دهیم.

مهم‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک کانکس نگهبانی سازه پوشش ماموت عبارتند از :

  •  بهره بردن از بهترين مشخصات فنی با هدف افزايش مقاومت سازه كه نهايتا به طول عمر بالاي كانكس بيانجامد.
  •  طراحی و ساخت محصولی كه متناسب با بستر و اقلیم استقرار كانكس، عایق حرارتی ايده آلی باشد.
  •  طراحی صحيح با هدف ایجاد یک منشور دید مناسب با كمترين نقطه كور به محدوده تحت مسئولیت نگهبان
  •  بهره بردن از كارآمدترين ابعاد، متناسب با كارآيی مورد انتظار و نيز تعداد پرسنل
  •  زيبايی در نمای كانكس با استفاده از طرح مناسب، ‌رنگ‌های زیبا و همگن با محل استقرار و استفاده محصول

كانكس های عوارضی

کانکس گیت عوارضی، نوعی کانکس با كاربری حراستی می‌باشد که به منظور كنترل و اخذ عوارض در آزادراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گيرند. مشتريان کانکس های عوارضی بیشتر ارگان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه راه سازی و تونل سازی می باشند که در پایان پروژه، ایستگاه‌های عوارضی را كه بايد در مسير ايجاد شوند را نيز می‌سازند و سپس کانکس عوارضی را بر روی سکوهای مخصوص که برای این منظور تعبیه شده است، نصب می‌کنند.

معمولا تمام گیت‌های عوارضی به صورت يكسان نيستند و مبتنی بر شرايط منطقه، شرایط جوی، جزئيات خاص و … ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. اما به صورت معمول دارای حالت دو طرفه برای اخذ عوارض بوده که برای این منظور از هر دو طرف درب نفر رو و پنجره‌های کشویی تعبیه می‌گردد و عموما برای ساخت این سازه می‌بایست فضایی برای نصب کولر، میز و تجهیزات اداری، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌های اولیه در نظر گرفته شود.

نکته مهم در طراحی کانکس گیت عوارضی، این است که هر کیوسک باید فضایی برای دو کارمند داشته باشد که به صورت موازی در کنار هم قرار گیرند زیرا ماشین‌ها از هر دو طرف کانکس عبور می‌کنند و کارمندان باید طوری در كانكس جایگیری نمایند که هر دو مسیر را تحت کنترل داشته تا بتوانند عوارضی اخذ کنند. پنجره‌های سازه نیز باید از نوع کشویی باشد تا در زمان‌هایی که نیاز است بتوان آن را بست و در مواقعی که پنجره باز است فضای داخلی را اشغال نکند.

شیب سقف کانکس نیز باید به قسمت عرضی باشد تا آب باران از جلوی پنجره‌ها جاری نشود و موجب مختل شدن فعالیت کیوسک نگردد زیرا سقف ایستگاه عوارضی معمولا سازه‌ای با ارتفاع بسیار بالا جهت عبور ماشین‌های ارتفاع بلند است و در هنگام بارندگی اگر باد نیز بوزد و شيب به صورت عرضی نباشد، حتما باران به کانکس گیت عوارضی خواهد رسید.

با توجه به اينكه کانکس های عوارضی در جاده‌ها و شرايط محيطی سخت مستقر می‌شوند و اينكه متصدی اخذ عوارضی داخل آن مستقر است و نياز به حفظ دماي محيط داخل و عدم نفوذ گرما يا سرما در آن‌ها بسيار حائز اهميت می‌باشد، لذا سازه پوشش ماموت کانکس های ساخته شده از ساندويچ پانل‌هاي خود را به گونه‌ای طراحی و توليد می‌كند كه ضمن داشتن طول عمر بالا و حفظ كيفيت مناسب، امنيت و راحتي استقرار طولانی مدت را برای افراد مستقر در كانكس مهيا نمايد.

كانكس سرويس بهداشتی و حمام

این سازه در واقع یک کیوسک کوچک است که دارای یک يا چند چشمه سرويس بهداشتی یا حمام و در برخی اوقات کانکس سرویس بهداشتی مشترک یعنی دارای حمام و توالت می باشد. در برخی موارد که تعداد استفاده کنندگان از سرویس بهداشتی بالا بوده و نیاز به چشمه‌های بیشتر از یک چشمه باشد، معمولا از سازه‌های چند چشمه استفاده می‌شود

طراحی و استفاده از این سازه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها نسبت به تهیه چند سازه تک چشمه به صورت مجزا شده و نيز باعث می‌شود تمامی تاسیسات مربوط به لوله کشی و فاضلاب در یکجا متمرکز گردد و در نهايت باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد شد. امروزه قراردهی کكابين سرويس بهداشتی توالت يا حمام در سطح معابر عمومي شهرها، پست‌های بين راهی در جاده‌های خارج از شهر، كمپ‌های اردوگاهی، كمپ‌های اسكان موقت، كمپ های كارگاهی و … كاربرد و جايگاهی ويژه پيدا كرده است.

در كشورهای پيشرفته، کانکس های كابين سرويس بهداشتی توالت و يا حمام سيار، توسط پيمانكاران، بنا به درخواست و نياز مصرف كننده، سريعا به محل پروژه انتقال، مستقر و اجاره داده می‌شود. ظرفيت كانكس‌های كابين سرويس بهداشتی متغير بوده و بنا به درخواست اجرا از يک چشمه توالت يا حمام تا به هر تعداد و طرح درخواستي تحويل می‌گردد .

سازه پوشش ماموت توليدكننده كانكس به صورت سيستم كم جا می‌باشد، بالطبع در اين نوع سيستم ديگر نيازی به فضای زياد جهت انبار نيست و تعداد بسيار زيادی از اين كابين‌ها را می‌توان در فضای كوچكی نگهداری نمود و در مواقع مورد نياز و يا بحران در كوتاه‌ترين زمان ممكن استفاده نمود.

مراكزي مانند: سازمان ملل، سازمان‌های خيريه، صليب سرخ، هلال احمر، اردوگاه مهاجرين، ستادهای بحران و بسياری از شركت‌های صنعتی، شركت‌هاِ نفت و پتروشيمی و … از مشتريان ارزشمند سازه پوشش ماموت هستند. با توجه به اينكه سازه‌های توليد شده توسط شركت سازه پوشش ماموت با استفاده از ساندويچ پانل و بهترين متريال توليد می‌شوند، اين نوع سازه‌ها معمولا دارای کاربری صنعتی بوده و از دوام بسیار بالايی برخودار هستند.

كانكس قابل مونتاژ در محل ( مانند كانكسهای بحران و …)

این نوع کانکس‌ها از اسکلت فلزی و دیوارهای پیش ساخته از جنس ساندویچ پانل سازه پوشش ماموت ساخته مي‌شوند که به صورت بهینه بسته بندی شده و در محل مورد نظر مونتاژ می‌گردند.

مشاهده انواع ساندویچ پانل های سازه پوشش ماموت

این ویژگی، حمل و انتقال کانکس‌ها را در تعداد زیاد و با صرف کمترین هزینه امکان پذیر ساخته است. در حال حاضر از این محصول در بسیاری از سایت‌های ساخت و ساز، روستاها، مناطق حادثه دیده و … استفاده می‌شود.

استفاده از کانکس های قابل مونتاژ در محل، بيشتر در زماني انجام می‌پذيرد که امکان حمل و نقل و جابه‌جایی کانکس های ساخته شده در کارگاه به محل نصب کانکس وجود ندارد.

عوامل متعددی می‌تواند منجر به عدم امکان انتقال کانکس‌ها به یک محل شوند. در صورت وجود مانع‌هایی مانند درخت‌های تنومند، عرض کم خیابان‌ها ، اجرای کانکس بر روی پشت بام ساختمان‌ها، مناطق صعب العبور، ‌مناطق حادثه ديده و …. استفاده از کانکس های مونتاژ در محل، بهترین انتخاب‌ هستند.

البته برخی مشتريان نيز وجود دارند كه به دليل محدوديت‌های خاص منجمله : شرايط خاص حمل، جلوگيری از هزينه‌های حمل زياد برای يک دستگاه كانكس، عدم فضای كافی برای انبار كردن كانكس‌های ساخته شده‌ای كه ممكن است در آينده نزديک مورد بهره برداری قرار گيرند و برخی محدوديت‌های ديگر، ترجيح می‌دهند كه سازه را به صورت چند قطعه جدا از هم و یا به شکل مصالح اولیه به محل منتقل کرده و بخشی از مراحل ساخت را در محل مورد نظر انجام دهند.

مهم‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک کانکس قابل مونتاژ سازه پوشش ماموت عبارتند از :

  •  طراحی و ساخت بهترين محصول، با هدف حفظ خصوصيات اصلي كانكس بعد از انجام عمليات مونتاژ در محل
  •  بهره بردن از بهترين مشخصات فنی با هدف بالابردن مقاومت سازه كه نهايتا به طول عمر بالای كانكس بيانجامد.
  •  طراحی و ساخت محصولِ كه متناسب با بستر و اقلیم استقرار كانكس و حتي بعد از عمليات مونتاژ، عایق حرارتی ايده آلی باشد.

كانكس‌های سردخانه‌ای

كانكس سردخانه‌ای به فضای نگهداری و انباشت انواع مواد با قابليت تنظيم و تغيير برودت از دمای زير صفر تا بالای صفر گفته می‌شود. شايان ذكر است اندازه و ظرفيت سردخانه با توجه به درخواست مشتری متغير می‌باشد و از كانكس‌های كوچک تا متراژهای بسيار بزرگ قابليت طراحی و توليد دارند.

در کاربردهایی که سرعت نصب سردخانه و همچنین عدم نیاز به ساخت اتاق سردخانه مطرح باشد، از سردخانه کانکسی ثابت استفاده می‌شود. این سردخانه‌ها قابلیت نصب در فضای بسته و باز را دارند و قابلیت نگهداری انواع محصولات غذایی و دارویی و آزمايشگاهی را دارا می‌باشند.

ابعاد سردخانه کانکسی طبق ظرفیت و نوع محصولات در مدل‌های خاصی ساخته می‌شود. به صورت كلی جهت ديوارهای پوششی سردخانه‌ها در ديواره‌های پيرامون، كف و سقف و داخلی از ساندويچ پانل‌های فوم پلي يورتان به ضخامت بالای 10 سانتی‌متر استفاده می‌شود ولي در شرايط خاص از ساندويچ پانل‌هايی به ضخامت 15 سانت نيز استفاده می‌گردد.

كيفيت استراكچر و مفاصل عمومی در اتصالات و نيز ساندويچ پانل‌ها از نظر ساختار نوع ورق، پوشش رنگ و كيفيت فوم تزريقی، چگالی و تكنولوژی بكار رفته در نحوه تزريق بوسيله ماشين آلات مربوطه، تاثير شايانی در كيفيت سردخانه در زمان استفاده دارد و می‌تواند هزينه‌های صرف انرژی مصرف كننده را تا حد بسيار زيادی كاهش يا افزايش داده و نيز تاثير مستقيم و بسزائی در كيفيت نگهداری موادغذائی داشته باشد.

کانکس سردخانه‌ای سازه پوشش ماموت، دارای کاربری‌های بسیار متفاوت می باشد و از آن‌ها برای نگهداری مواد غذایی پروتئینی و یا برای نگهداری محیطی و برای فعالیت های آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

شرکت سازه پوشش ماموت با بكارگيری تكنولوژی منحصر به فرد، اختصاصی و استفاده از ساندويچ پانل‌های بسيار مرغوب توانسته است باعث تحول در صنعت سردخانه شده و در بسياری از پروژه‌های كلان مربوطه، رزومه‌ای درخشان داشته باشد.

كانكس‌های مخابراتی

كانكس‌های مخابراتی يا شلتر، به سازه‌های پيش ساخته خاصی گفته می‌شود كه جهت نصب تجهيزات و دستگاه‌های حساس در صنايع مخابراتی در انواع EC ، NSS ، VAS ، MSC ، SATA ، BSS ، BTS Tx ، نظامی، الكتريكی، نيروگاهی، هوا فضا، هسته‌ای و امنيتی به كار برده می‌شود. نوع و اندازه اين سازه‌ها مطابق با كاربرد آن مشخص شده و سفارش داده می‌شود. به جهت اينكه اتاقک‌های شلتر بيشتر مواقع در مكان‌ها و شرايط آب و هوايی بسيار بد و نامناسب استفاده می‌شوند، می‌بايست در ساختار اينگونه اتاقک‌ها مطابق با اصول استاندارد و ايمنی، توسط سازنده‌ای باتجربه و استفاده از تكنولوژی بالا و به روز انجام پذيرد.

اتاقك‌های شلتر، قابليت ساخت به صورت ثابت، نصب بر روی فوندانسيون و نيز نصب بر روی خودروی كاميون و سيستم چرخدار ريموک قابل حمل و يدك كش را دارا می‌باشند. کانکس های مورد استفاده جهت استقرار ايستگاه‌های مخابراتی تلفن سيار BTS ، فرستنده‌های راديويی و بي سيم، سيستم‌های خاص ماهواره‌ای و… می‌باشند که از جنس ساندويچ پانل با ضخامت‌های 4، 5، 6، …، 10 با اسکلت خاص خود و با در نظر گرفتن ورودی و خروجی‌ها ساخته می‌شوند. در اين نوع کانکس‌ها امکانات خاصي برای نصب دستگاه‌های مخابراتی در نظر گرفته می‌شود تا به راحتی بتوان از کانکس BTS در کارهای مخابراتی و ماهواره‌ای استفاده نمود. کانکس مخابراتی را می‌توان به صورت متحرک نيز توليد نمود.

سازه پوشش ماموت مفتخر است كه توليد اين محصول را با تأييديه فنی اجرایی طبق استاندارد ANSI آمريكا و تأييديه شركت مخابرات ايران انجام می‌دهد و به عنوان قابل اعتمادترين سازنده و شريک تجاری شركت‌های معتبر ارائه دهنده سرويس‌های مخابراتی در اين صنعت شناخته شده است.

ساختمان‌های پيش ساخته و مدولار

ساختمان‌های پيش ساخته و مدولار، ساختمان‌هايی ايمن، مقاوم، مقرون به صرفه و با بهره وری انرژی بالا هستند. اين ساختمان‌ها علاوه بر دقت ساخت، سادگی مونتاژ در كوتاه‌ترين زمان و سهولت نگهداری، محيط كار و زندگی راحتی براي بهره بردار فراهم می‌كنند.

خانه‌های پيش ساخته ويلايی را می‌توان به هر شكل، طرح، نقشه و اندازه درخواستی، در يك، دو و سه طبقه اجرا نمود. از قابليت‌های مثبت منحصر به فرد در خانه‌های پيش ساخته ويلايی، مزيت دست يابی بسيار سريع و فوری، پس از اقدام به خريد می‌باشد.

زمان مورد نياز جهت توليد و اجرا به عنوان مثال براي يك خانه ويلايی 150 متر مربعی، حداكثر يك ماه می‌باشد، در صورتی كه زمان مورد نياز جهت ساخت به روش سنتی و مصالح ساختمانی حداقل 6 ماه الی يك سال برآورد می‌گردد.

به علت استفاده از ضخامت كم در ديواره‌های ساندويچ پانل در پيرامون و ديواره‌های داخلی، فضای مفيد قابل استفاده به ميزان حداقل 20 درصد افزايش ميابد و از فضای داخلی استفاده بهينه‌تری ميسر می‌گردد و با تغييرات اندكی فضای زيبا، پردوام و مطبوعي را متناسب با كاربری آن‌ها تامين می‌كنند.

طراحي مدولار اجزاي ساختمان كه قابليت مونتاژ و تركيب‌هاي متنوع و مكرر را دارند، انعطاف پذيري بالايي در تامين نيازمندي‌هاي مختلف كارفرمايان فراهم مي‌آورد.

طراحی، توليد انبوه و صنعتی اين گونه محصولات، مطابق با آيين نامه‌ها و استانداردهای ملي و بين المللی انجام می‌گيرد. علاوه بر اين سياست‌های سخت گيرانه، كنترل كيفيت سازه پوشش ماموت به همراه برتری در توان فنی و اجرایی توليد و برنامه ريزی و نيز پشتيبانی كارآمد، محصولی ممتاز را در حداقل زمان عرضه مي‌دارد.

تيم تحقيق و توسعه سازه پوشش ماموت با استفاده از جديدترين نوآوری‌های صنعت ساختمان در تمامی فرآيندهای ساخت، راه حلی سازگار با محيط زيست ارائه می‌دهد. سازه پوشش ماموت در زمينه بهينه سازي و مديريت مصالح و انرژی به موفقيت‌های چشم گيری دست يافته است. ساختمان‌های پيش ساخته و مدولار سازهه پوشش ماموت بر مبنای نياز كاربردی، شرايط اقليمی و مطابق با بودجه هر كارفرما طراحی می‌شوند و در عين حال اين شركت قابليت توليد انبوه و صنعتی آن‌ها را نيز دارا می‌باشد.

كانكس‌ها با كاربری خاص

ساخت كانكس با كاربری‌های خاص، يكی از دغدغه‌های اصلی مشتريانی است كه به دنبال اين هستند تا كانكس ايشان كاملا متناسب با نياز آنها طراحی و ساخته شود. سازه پوشش ماموت با در اختيار داشتن تيم طراحی و مهندسی بسيار قدرتمند خود توانسته است اين نگرانی را در بين مشتريان خود به حداقل ممكن برساند. در ذيل به برخی از تنوع‌های كانكس‌های خاص اشاره می‌گردد :

درمانگاه

درمانگاه یا کلینیک، ساختمان یا بخشی از یک ساختمان است که با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی طراحی می‌شود و در آن خدمات درمانی سطحی و سرپایی ارائه می‌شود كه بر خلاف بیمارستان‌ها، بیماران در آن محل بستری نمی‌شوند. درمانگاه‌ها به صورت تخصصی و يا عمومی هستند كه در آنها خدمات بهداشتی، اورژانسی، واکسیناسیون و … ارائه می‌گردد.

درمانگاه پیش ساخته، یک سازه از پیش طراحی شده است که اجزای آن به صورت پیش ساخته در كارخانه سازه پوشش ماموت ساخته می‌شوند و پس از آن، عمليات مونتاژ نهايي در محل انجام خواهد شد. پوشش دیوارهای این سازه از جنس ساندویچ پانل سازه پوشش ماموت به صورت شياردار و يا 2 رو صاف می‌باشد و همچنين برای پوشش سقف درمانگاه‌ها از ساندویچ پانل سقفی استفاده می‌شود.

ساندويچ پانل‌ها با استفاده از پرچ‌های فولادی، بر روی شاسی و اسکلت سازه که از جنس پروفیل‌های فولادی است جاگذاري مي‌شوند. کفپـوش درمانگاه معمولا از جنس پارکت چوب پلاست می‌باشد که ترکیبی از P.V.C و پودر چوب مقاوم نسوز است.

سازه نهايی شده يك درمانگاه پيش ساخته، دارای تمامی تاسیسات لازم مطابق با نقشه‌های مرتبط اعم از آب، برق و … است و به سادگي قابل بهره برداری می‌باشد.

برخی از انواع درمانگاه‌های پیش ساخته با کـاربـری متفاوت در فـضـاهـای درون و بـيرون، عبارتند از :

  • مراکـز بهداشتی کـوچک در مناطق دور افتاده و محروم
  • پـایگـاه‌های واکـسیناسیون درون و برون شهری
  • پـایگاه‌های انـتـقال خـون
  • ایجاد مراکز فوریت‌های پـزشکـی و درمـانی
  • کلینیک دندانپزشکی سیار و روستایی
  • درمانگاه اورژانس صحرایی و بین جاده‌ای
  • کلینیک سیار در مواقع بحرانی مثل بلایای طبیعی
  • ارائه خدمات درمانی در مناطق نظامی
  • درمانگاه‌های کوچک در مناطق توریستی و تفریحی
  • استفاده به ‌عنوان بخش بستری یک بيمارستان در صورت تکمیل ظرفیت

کانکس های سيار

کانکس های چرخدار در دو شكل کلی کاروان و کانکس تولید می‌گردد. این نوع سازه دارای کاربری‌های گوناکونی می‌باشد که می‌توان به برخی از آن‌ها مانند کانکس آشپزخانه سیار، پلیس راه، فروشگاه سیار، کاروان‌های توریستی، کانکس فست فود سیار و کیوسک‌های خدمات شهری اشاره نمود. این سازه‌ها معمولا دارای دو محور می‌باشند که البته نوع تک محور آن‌ها نیز وجود دارد و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که توسط یک خودرو معمولی بتوان آن‌ها را از محلی به محل دیگر جابجا نمود.

کانکس کافی شاپ

کانکس کافی شاپ، سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند كه مختص تهیه یا توزیع غذا و محصولات خوراکی ساخته می‌شوند و از جمله سازه‌هایی می‌باشند که استفاده از آن‌ها در دنيا روند رو به رشدی داشته و به فروشگاه‌های کوچک محلی تبدیل شده‌اند.

در سازه پوشش ماموت مشاوره، طراحی و امكان ساخت كانكس، مطابق با نياز مشتريان با كيفيتی بی نظير و استفاده از متريال و مصالح بسيار با كيفيت، اجرای دكوراسيون داخلی و بيرونی شيک و لوكس فراهم است. مفتخر هستيم كه نام ماموت در ايران، تداعی كننده شركتی است كه سالهاست پيشگام در ساخت بهترين كانكس‌ها می‌باشد.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.