کانکس

قیمت انواع کانکس ویلایی یا ویلای پیش ساخته

قیمت انواع کانکس ویلایی یا ویلای پیش ساخته

قیمت انواع کانکس ویلایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب آن ها را با شما مرور میکنیم

کانکس ویلایی یا ویلای پیش ساخته چیست؟

یکی از انواع کانکس های پیش ساخته، کانکس ویلایی می باشد که به آن ویلای پیش ساخته نیز گفته می شود. این نوع کانکس می تواند در اندازه ها و طرح های مختلفی طراحی و تولید شود و معمولاً از موادی مانند چوب، فلز یا ساندویچ پانل ساخته می شوند. کانکس ویلایی به قرن 17 میلادی باز می گردد. در آن زمان، در شهر کیپ ان (Cape Ann) در ایالت ماساچوست آمریکا، اولین کانکس های ویلایی ساخته شدند که قابلیت جابجایی را حداقل برای یک بار داشتند. این کانکس ها معمولاً از چوب ساخته می شدند و از آن ها برای اسکان کارگران یا افرادی که به دلایلی مجبور به جابجایی بودند استفاده می شد.

انواع کانکس ویلایی

در قرن 19، استفاده از انواع کانکس ویلایی در کشورهای اروپایی نیز رواج یافت. در این دوره، کانکس ویلایی به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای اسکان موقت کارگران مهاجر یا افراد آسیب دیده استفاده می شد. در قرن 20، استفاده از کانکس ویلایی به عنوان یک گزینه مسکونی دائمی نیز افزایش یافت. این امر به دلیل مزایای کانکس ویلایی مانند سرعت ساخت، هزینه کم و قابلیت حمل و نقل بود و در ایران، استفاده از انواع کانکس ویلایی (ویلای پیش ساخته) از دهه 1350 شمسی آغاز شد.

کانکس ویلایی (ویلای پیش ساخته) کجا کاربرد دارد؟

کانکس ویلایی یک سازه پیش ساخته است که می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. برخی از کاربردهای رایج کانکس ویلایی عبارتند از:

  • سکونت دائمی: کانکس ویلایی می تواند به عنوان یک خانه دائمی برای سکونت استفاده شود. این گزینه برای افرادی که به دنبال یک کانکس مسکونی مقرون به صرفه یا سازگار با محیط زیست هستند، مناسب است.
  • سکونت موقت: کانکس ویلایی می تواند به عنوان یک کانکس مسکونی موقت برای اسکان کارگران، دانشجویان یا افرادی که به دلایلی مجبور به جابجایی هستند و یا در شرایط بحران قرار دارند، استفاده شود.
  • ویلا ییلاقی: کانکس ویلایی می تواند به عنوان یک ویلای ییلاقی برای استفاده در تعطیلات یا آخر هفته استفاده شود. ویلای پیش ساخته ییلاقی می تواند برای افرادی که به دنبال یک گزینه مسکونی مقرون به صرفه یا قابل حمل بوده که در انواع شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم هم باشد، مناسب است.
  • دفتر کار: کانکس ویلایی در اغلب شرایط به عنوان یک دفتر کار برای کارمندان یا مشاغل کوچک استفاده می گردد که قابلیت تجهیز شدن به تمام امکانات سرمایشی و گرمایشی و رفاهی را دارد.
  • مکان تجاری: کانکس ویلایی می تواند به عنوان یک مکان تجاری برای مشاغل کوچک یا خرده فروشی استفاده گردد که هم در جا به جایی راحت باشد و هم فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد.
کاربرد انواع کانکس ویلایی پیش ساخته

مزایای بهره مندی از ویلای پیش ساخته یا کانکس ویلایی چیست؟

امروزه استفاده از انواع کانکس به جای ساخت و سازهای سنتی، با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن ها رایج شده است. کانکس ویلایی که به ویلای پیش ساخته نیز معروف می باشد، یکی از این موارد است که در بین سازندگان ویلا در نقاط مختلف کشور از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. برخی از مزایای استفاده از کانکس ویلایی عبارتند از:

1) سرعت ساخت: کانکس ویلایی را می توان در مدت زمان کوتاهی نسبت به خانه های سنتی ساخت. این امر به دلیل این است که کانکس ویلایی در کارخانه ساخته شده و سپس به محل مورد نظر منتقل و نصب می شود.

2) هزینه کم: کانکس ویلایی نسبت به خانه های سنتی هزینه کمتری دارد. این امر به دلیل استفاده از متریال اولیه ارزان تر و روش های ساخت کارآمدتر است.

مزایای انواع کانکس ویلایی پیش ساخته

3) قابلیت حمل و نقل: کانکس ویلایی را می توان به راحتی در صورت نیاز جابجا کرد. این امر می تواند برای افرادی که به دنبال یک گزینه مسکونی موقت یا افرادی که می خواهند خانه خود را در مکانی خاص بسازند مفید باشد.

4) مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: کانکس ویلایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است. این امر به دلیل استفاده از مواد اولیه بادوام و عایق بندی مناسب است.

5) سازگاری با محیط زیست: کانکس ویلایی می تواند از مواد بازیافتی ساخته شود. این امر می تواند به کاهش اثرات زیست محیطی ساخت و ساز کمک کند.

کانکس های ویلایی چطور و از چه مواد اولیه ای ساخته می شوند؟

انواع کانکس های ویلایی یا ویلاهای پیش ساخته، سازه هایی ایمن، مقاوم، مقرون به صرفه و با بهره وری انرژی بالا هستند. اين ساختمان ها علاوه بر دقت ساخت، سادگی مونتاژ در كوتاه ترين زمان و سهولت نگهداری، محيط كار و زندگی راحتی برای افراد فراهم می کنند. به دلایل بسيار متعدد و منطقی امروزه خانه های پيش ساخته ویلایی در دنيا و ايران بسيار مطرح بوده و جايگاه ویژه ای در اين زمينه در جذب افراد خوش ذوق و ترغيب آنان جهت خريد و استفاده از اين سيستم را به وجود آورده است.

تولید انواع کانکس ویلایی

انواع کانکس های ویلایی را ميتوان به هر شكل، طرح، نقشه و اندازه درخواستی، در يک، دو و سه طبقه اجرا نمود. از قابليت های مثبت منحصر به فرد این نوع کانکس ها، مزيت دستیابی بسيار سريع و فوری، پس از اقدام به خريد می باشد. زمان مورد نياز جهت توليد و اجرا به عنوان مثال برای يک کانکس ویلایی 150 متر مربعی، حداكثر يک ماه می باشد. در صورتی كه زمان مورد نياز جهت ساخت به روش سنتی و مصالح ساختمانی حداقل 6 ماه الی يک سال برآورد می گردد.

انواع کانکس ویلایی

به علت استفاده از ضخامت كم در ديواره های ساندويچ پانل در پيرامون و ديواره های داخلی، فضای مفيد قابل استفاده به ميزان حداقل 20٪ افزايش پیدا کرده و از فضای داخلی استفاده بهينه تری ميسر می گردد و همچنين با تغييرات اندكی، فضای زيبا، پردوام و مطبوعی را متناسب با كاربری آن ها تامين می كنند.

طراحی مدولار اجزای کانکس ویلایی كه قابليت مونتاژ و تركيب‌های متنوع و مكرر را دارند، انعطاف پذيری بالايی در تامين نيازمندی ‌های مختلف كارفرمايان فراهم می ‌آورد.

قیمت انواع کانکس ویلایی یا ویلای پیش ساخته

طراحی، توليد انبوه و صنعتی اين گونه محصولات، مطابق با آيين نامه‌ها و استانداردهای ملی و بين المللی انجام می گيرد. علاوه بر اين سياست ‌های سخت گيرانه، كنترل كيفيت سازه پوشش ماموت به همراه برتری در توان فنی و اجرايی توليد و برنامه ريزی و نيز پشتيبانی كارآمد، محصولی ممتاز را در حداقل زمان عرضه می ‌دارد.

تيم تحقيق و توسعه سازه پوشش ماموت با استفاده از جديدترين نوآوری ‌های صنعت ساختمان در تمامی فرآيندهای ساخت، راه حلی سازگار با محيط زيست ارائه می ‌دهد. این شرکت در زمينه بهينه سازی و مديريت مصالح و انرژی به موفقيت ‌های چشم گيری دست يافته است. انواع کانکس های ویلایی یا مدولار سازه پوشش بر مبنای نياز كاربردی، شرايط اقليمی و مطابق با بودجه هر كارفرما طراحی می‌ شوند و در عين حال اين شركت قابليت توليد انبوه و صنعتی آن‌ها را نيز دارا می ‌باشد.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.