کانکس

چگونه بهترین کانکس را برای خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کانکس را برای خود انتخاب کنیم؟

کانکس ها بناهای سیاری هستند که متناسب با کاربردی که دارند میتوانند جنس و ویژگی های متفاوتی داشته باشند. برای انتخاب بهترین کانکس باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت و با توجه به آن ها، کانکس درست را تهیه کرد. برای انتخاب کانکس و خرید آن، باید به مواردی همچون کاربرد، جنس، ابعاد و موارد مشابه دقت داشت. چرا که تمامی این موارد به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در میزان عملکرد و مفید بودن کانکس تاثیر خواهند داشت.

مواردی که در انتخاب بهترین کانکس باید به آن ها توجه کنیم

  • کاربرد: اولین نکته که باید به آن دقت شود، کاربرد کانکس است کانکس خریداری شده به چه منظور و در چه محیطی استفاده میشود؟ دنیای ماموت تولید کننده انواع گسترده ای از کانکس ها میباشد که شامل کانکس سردخانه ای، کانکس مخابراتی، کارگاهی، مسکونی، کانکس سرویس بهداشتی و… میشود. شما میتوانید متناسب با نیاز خود، کانکس مربوطه را تهیه و از آن استفاده کنید.
  • آب و هوای محل قرار گیری: اینکه کانکس در چه محیطی قرار میگیرد بسیار حائز اهمیت است. چرا که ضخامت و حتی جنس دیواره و کف آن باید متناسب با فضا باشد. کانکس خوب باید قادر باش که در صورت لزوم، عایق صدا، حرارت و موارد این چنینی باشد. جنس کانکس های ماموت از ساندویچ پنل هایی است که خود از تولیدات دنیای ماموت بوده و متناسب با نیاز شما با ضخامت لازم ساخته میشوند.
  • موقعیت مکانی: در برخی مناطق دنیا محدودیت هایی درمورد ابعاد و محل قرار گیری کانکس ها وجود دارد. حتی قوانینی دررابطه با حمل و نقل کانکس ها در بعضی کشورها و شهرها نیز وجود دارد. در نتیجه پیش از انتخاب بهترین کانکس در نظر بگیرید که موقعیت مکانی آن کجا خواهد بود. در غیر این صورت احتمال بروز مشکل در هنگام جابجایی و یا نصب آن وجود خواهد داشت.
  • ثابت یا متحرک بودن: کانکس ها میتوانند اسکید دار و یا بدون اسکید باشند. تفاوت این دو نوع در قابلیت جابجایی آن ها میباشد. اگر قصد دارید کانکس خود را در یک مکان ثابت نصب کنید و قصد جابجایی آن را ندارید، بهترین کانکس برای شما نوع بدون اسکید میباشد. اما اگر در طول زمان قصد جابجا کردن کانکس را دارید، پیشنهاد میشود که نوع اسکید دار را تهیه کنید.
  • ابعاد کانکس: ابعاد یک کانکس کاملا بر روی قیمت آن موثر است. پس بهتر است پیش از اقدام به خرید، ابعادی که مد نظر دارید را حداقل به طور حدودی در ذهن داشته باشید. اما متخصصین سازه پوشش ماموت نیز میتوانند شما را راهنمایی کنند تا بهترین ابعاد کانکس را متناسب با کاربردی که خودتان مد نظر دارید انتخاب کنید.
  • امکانات: تولید کنندگان کانکس معمولا از خود شما میپرسند که میخواهید کانکس شما از چه امکانات رفاهی برخوردار باشد؟ شما باید با توجه به شرایط محیطی، مدت زمان اقامت و… این امکانات را برای خودتان مشخص کنید و به تولید کننده اطلاع دهید.
کانکس حفاری

بهترین جنس کانکس کدام است؟

کانکس ها در انواع مختلفی تولید میشوند که مواد اولیه به کار رفته در آن ها نیز میتواند متفاوت باشد. کانکس هایی از جنس، چوب، ورقه های فلزی و… در بازار موجود و قابل تهیه میباشند که هرکدام ویژگی های مثبت و منفی مختص خود را دارند.

کانکس های ورقی

کانکس های ورقی وزن دانسیته پایینی دارند که همین باعث میشود کیفیت پایینتری نسبت به دیگر جنس های کانکس داشته باشند و عایق خوبی نباشند و به مرور زمان نیز دچار فرسودگی شوند. در نتیجه امکان استفاده مجدد از کانکس های ورقی وجود ندارد. مراقب باشید که در هنگام خرید کانکس ها، گول قیمت پایین این جنس را نخورید! چرا که در آینده از انتخاب خود پشیمان خواهید شد.

کانکس های چوبی

همانطور که حدس میزنید، کانکس های چوبی در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند و نیازی به یادآوری نیست که این جنس از کانکس ها میتوانند در مواجهه با آتش بسیار ضعیف عمل کنند. علاوه بر آب و آتش، خطر حمله حشراتی همچون موریانه نیز در این جنس از کانکس ها وجود دارد که میتواند سبب نابودی کانکس در گذر زمان شود. درکل کانکس های چوبی در کشور ما محصولات رایجی نیستند و اغلب افراد کانکس هایی با جنس دیگر را انتخاب میکنند. اگر دلیل شما برای علاقه به خرید کانکس چوبی، نمای زیبای آن است میتوانید کانکس هایی با نمای چوبی را از سازه پوشش ماموت تهیه کنید.

کانکس های ساندویچ پانل

به گفته بسیاری، بهترین کانکس ها، کانکس های ساندویچ پنل هستند. ساندویچ پنل ها محصولات کاملا صنعتی هستند که در ساخت کانکس های ماموت به کار میروند. این جنس سبب بالا رفتن مقاومت کانکس در برابر حرارت، رطوبت و… میشود. همچنین لازم به ذکر است که طول عمر و استحکام کانکس هایی که از جنس ساندویچ پنل هستند، بسیار بیشتر از دیگر انواع آن ها میباشد. جابجایی و حمل و نقل این نوع از کانکس نیز به مراتب ساده تر از دیگر انواع آن میباشد. ساندویچ پانل ها به دلیل دانسیته بیشتری که نسبت به نوع ورق فلزی دارند، عایق های خیلی بهتری هستند و طول عمر بیشتری نیز دارند.

کانکس ساندویچ پانل

کانکس فایبرگلاس

کانکس های فایبرگلاس بسیار ویژه هستند. وزن سبک کانکس فایبرگلاس و مقاومت آن در برابر خوردگی از دلایل محبوبیت این نوع کانکس در صنعت ساختمان می باشد و انتخاب مناسبی برای استقرار در محیط های مرطوب خواهد بود. در کنار این مزایا، عایق بندی حرارتی و رطوبتی باعث می شود که با خرید کانکس فایبرگلاس در کاهش هزینه و انرژی صرفه جویی بسیاری کرده باشید.

مزایای کانکس های سازه پوشش ماموت

زیبایی، استحکام، طول عمر بالا، نمای داخلی و خارجی زیبا تنها چند ویژگی ساده از دلایل برتری کانکس های سازه پوشش ماموت میباشند. استحکام محصولات ماموت در حدی است که بر خلاف محصولات مشابه، به هنگام جابجایی دچار آسیب نمیشوند و میتوان بدون نگرانی آن ها را منتقل کرد. محصولات ماموت با طی کردن مراحل بسیار دقیق تست و سنجش کیفیت در زمینه های استحکام و عایق بندی، خیال شما را از بابت ماندگاری و سلامت خود راحت میکنند.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.