ساندویچ پنل

همه چیز درباره ساندویچ پانل سقفی سازه پوشش ماموت

همه چیز درباره ساندویچ پانل سقفی سازه پوشش ماموت

امروزه در صنعت ساختمان سازی، یکی از بهترین مصالح جایگزین برای ساخت یک ساختمان یا سوله، ساندویچ پانل است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، جایگاه ویژه ای در بین سازندگان به خود اختصاص داده است. ساندویچ پانل دارای انواع مختلفی است که هر یک با توجه به نیاز مشتریان با طراحی و ویژگی های متمایزی طراحی و تولید می شوند. ساندویچ پانل سقفی سازه پوشش ماموت یکی از انواع ساندویچ پانل است که برای سقف انواع ساختمان و سوله در مناطق مختلف استفاده می شود و یک جایگزین عالی برای سازندگانی است که عایق بندی سازه و مدیریت هزینه برای آن ها حائز اهمیت است. ساندویچ پانل سقفی با توجه به سلیقه مشتریان می تواند برای دیوارهای سازه نیز استفاده شود. 

از آنجایی که سقف هر سازه و مقاومت و آب بند بودن آن در طول عمر سازه تأثیر بسزایی دارد، بسیار مهم است که از چه متریالی ساخته می شود. این ساندویچ پانل از جمله مصالح عایق در مقابل حرارت و رطوبت است و می تواند یک گزینه مناسب برای سقف ساختمان هایی باشد که در معرض بارندگی و یا شرایط محیطی نامساعد هستند.

ساندویچ پانل سقفی مانند هر نوع پانلی از یک یا دو لایه ورق سخت در دو طرف و یک لایه عایق میانی تشکیل شده اند که می توانند به صورت دو رو ورق، یک رو ورق یک رو فویل، یک رو ورق یک رو نایلون و یک رو ورق یک رو کاغذ تولید شوند. 

مزایای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی دارای مزایایی است که در کاهش هزینه ها و همچنین صرفه جویی در انرژی موثر هستند و می توانند این نوع پانل را به یک متریال سازگار با محیط زیست تبدیل کنند. این مزایا عبارتند از:

  • عایق حرارتی و رطوبتی مناسب
  • امکان استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف
  • نسبت به مصالح سنتی هزینه مقرون به صرفه تری دارد.
  • می تواند در رنگ های مختلف تولید شوند
  • دارای مقاومت بالا در مقابل بلایای طبیعی
  • دارای مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • حمل و نقل آسان در زمان نصب و اجرا
  • قابل جابجایی به محل دیگر
  • طول عمر بیشتر نسبت به ساختمان های سنتی

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی سازه پوشش ماموت

این ساندویچ پانل دارای عرض ثابت 1070 میلی متر، عرض مفید 1000 میلی متر و طول 13.60 تا 2 متر (به سفارش مشتری) می باشد. نوع فوم عایق در این ساندویچ پانل پلی اورتان می باشد که دارای دانسیته 2±40 کیلوگرم در مترمکعب است و می تواند از ضخامت های 30-40-50-60-80-100 میلی متر برخوردار باشد.

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی دنیای ماموت

این نوع ساندویچ پانل می تواند با توجه به سفارش مشتریان از کلاس های حریق B2-B3-PIR-PUR  برخوردار باشد. پانل سقفی سازه پوشش ماموت با دو نوع ورق آلوزینک و گالوانیزه پوشش داده می شود که ضخامت ورق سطح رویه و ورق سطح زیرین  5/0 و 4/0 میلی متر می باشد.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

پانل های سقفی به دلیل مشخصات ویژه ای که نسبت به سایر مصالح سنتی در ساخت و ساز دارند، معمولا کاربردهای فراوانی داشته و در اغلب مناطق با شرایط محیطی مختلف قابل مشاهده هستند. برخی از کاربردهای این محصول عبارت است از:

  • سقف سازه های پیش ساخته مانند انواع کانکس
  • سقف انواع ساختمان های صنعتی
  • سقف انواع سوله های صنعتی
  • سقف انبار ها و سرد خانه ها
  • سقف اتاقک های نگهبانی و امداد جاده ای
  • پوشش سقف انواع اتاق تمیز

انواع ورق ساندویچ پانل سقفی

انواع پوشش ورق ساندویچ پانل سقفی به صورت یک رو ورق و دو رو ورق مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل تأثیر بسزایی که روی طول عمر سازه دارد، نوع ورق جزو مواردی است که توجه به آن حین خرید بسیار اهمیت دارد. 

انواع ورق ساندویچ پانل سقفی

ورق گالوانیزه

یکی از پوشش های ورق مرسوم در تولید ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه است که از جنس فلز روی می باشد. ورق گالوانیزه از ویژگی های برتری نسبت به سایر ورق ها برخودرار است که یکی از آن ها جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی در برابر رطوبت هوا می باشد. ورق گالوانیزه قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارد و هزینه نگهداری و تعمیر آن نسبت به سایر ورق ها پایین تر است. 

ورق آلوزینک

یکی دیگر از انواع پوشش ساندویچ پانل، ورق آلوزینک است که از روکش آلومینیوم و روی تشکیل شده است. استفاده از ورق آلوزینک در روکش ورق ساندویچ پانل، طول عمر آن را بسیار افزایش می دهد که این زمان نسبت به ورق گالوانیزه بیشتر نیز خواهد بود. ورق آلوزینک همانند گالوانیزه از انعطاف پذیری مطلوبی برخوردار است و می تواند به دلیل بازیافت، با محیط زیست سازگار باشد. 

ساندویچ پانل سقفی با ورق آلوزینک

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم از دیگر ورق های فولادی در تولید ساندویچ پانل است که از وزن پایینی برخوردار می باشد. 

اجرا و نصب ساندویچ پانل سقفی

نصب ساندویچ پانل سقفی و اجرای آن در محل پروژه، با توجه به وزن کمتر و حمل و نقل سریع تر،  نسبت به مصالح سنتی بسیار آسان و فارغ از هرگونه هزینه مضاعف خواهد بود. لازم به ذکر است که با توجه به احتمال خطا در حین نصب و ایجاد مشکلات جبران ناپذیر، حتما قبل از اجرای پروژه با یک مشاور یا متخصص نصب ساندویچ پانل مشورت کرده و در صورت امکان این عملیات را به آن ها بسپارید. 

قیمت ساندویچ پانل سقفی

قیمت ساندویچ پانل سقفی معمولا با توجه به نوع فوم عایق و نوع ورق و پوشش پانل و همچنین ابعادی که مورد درخواست مشتری می باشد، تعیین می گردد. بنابراین جهت اطلاع از قیمت ساندویچ پانل سقفی حتما بعد از بررسی های لازم در خصوص نوع متریال آن، با کارشناسان فروش تماس گرفته و تعرفه را دریافت کنید.

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.