کانکس

کانکس حفاری چیست؟

کانکس حفاری چیست؟

کانکس حفاری یا کانکس کارگاه حفاری یک نوع کانکس پیش ساخته محسوب می شود که برای اسکان و استقرار پرسنل و تجهیزات موردنیاز در عملیات حفاری مورد استفاده قرار می گیرد. این کانکس ها در انواع مختلفی تولید می شوند و بسته به نوع عملیات حفاری، نیازهای پرسنل و تجهیزات و شرایط محیطی محل حفاری می توانند دارای ویژگی های متفاوتی باشند. 

با توجه به اینکه عملیات حفاری اغلب در مناطق نفتی و یا در محل شرکت های گاز و پتروشیمی انجام می گیرد و همچنین مدت زمان طولانی را به خود اختصاص می دهد، اکثر نفرات جهت انجام عملیات نیاز دارند تا به صورت شبانه روزی در محل عملیات حضور داشته باشند بنابراین وجود محلی مطمئن و دارای امکانات رفاهی کافی و متناسب با شرایط آب و هوایی محل عملیات الزامی است. 

کاربرد کانکس حفاری

این کانکس ها در عملیات حفاری دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربرد آن ها در محل عملیات مستقر می شوند:

  • اسکان پرسنل: کانکس اسکان پرسنل برای مستقر شدن نفرات و پرسنل مشغول در عملیات کاربرد دارند و اغلب دارای امکانات رفاهی خوبی برای اسکان موقت و حتی به مدت طولانی هستند و می توانند انتخاب مناسبی باشد.
  • اداری: کانکس اداری تنها برای انجام امور مدیریتی و اداری در محل عملیات حفاری مناسب می باشد که فقط دارای امکانات کافی جهت انجام امور دفتری است.
  • نگهداری تجهیزات: این نوع کانکس اغلب برای نگهداری تجهیزات مورد نیاز در عملیات کاربرد دارد و معمولا دارای امکاناتی مانند تهویه مناسب و تامین برق جهت نگهداری تجهیزات می باشد.
  • خدمات رفاهی: این نوع کانکس ها جهت ارائه خدمات رفاهی و پزشکی و یا بهداشتی در محل حفاری استفاده می شوند و می توانند با توجه به سختی مراحل انجام عملیات حفاری جزو موارد ضروری در یک عملیات حفاری باشند.
کاربرد کانکس حفاری

3 ویژگی الزامی در کانکس های حفاری

  1. استحکام و مقاومت بالا: این کانکس با توجه به اینکه در فضایی باز و در معرض انواع حوادث طبیعی قرار می گیرد، باید از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشد تا بتواند مدت زمان مشخصی در برابر شرایط محیطی سخت مانند باد و باران، رطوبت و نوسانات دما استحکام کافی داشته باشد.
  2. ایمنی بالا: این محصول باید تمام استانداردهای امنیتی را دارا بوده و بتواند جهت اسکان موقت پرسنل امنیت کافی را برایشان فراهم کند.
  3. قابلیت جابجایی آسان: از آنجایی که ممکن است هر کانکس حفاری در محل عملیات جا به جا شود، بنابریان قابلیت جابجایی آسان آن به هر محلی می تواند یک امتیاز محسوب شود.

ساخت انواع کانکس حفاری

کانکس های حفاری معمولا از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می شوند تا بتوانند در برابر خوردگی و شرایط سخت آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشند. از آنجایی که در ساخت انواع کانکس ها، از ساندویچ پانل ها استفاده می شود، می توان گفت که از ویژگی عایق بندی نیز برخوردار بوده و می توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. 

کانکس حفاری سازه پوشش ماموت

این کانکس ها از تولیدات خاص و ویژه شرکت سازه پوشش ماموت محسوب می شوند که با توجه به لزوم رعایت استانداردهای ویژه و برخورداری از بالاترین کیفیت، پروسه طراحی و تولید بسیار متفاوتی را طی می کند. در ابتدا متناسب با نیازهای مشتریان، طراحی و محاسبات فنی کانکس براساس استانداردها و مقررات ملی ساختمان صورت می گیرد، سپس به منظور ساخت و تهیه مواد اولیه موردنیاز نقشه های دقیق تولیدی و مدارک فنی موردنیاز تهیه و تدوین می گردد و متعاقبا به واحدهای برنامه ریزی و تولید ارسال می شود. 

واحد برنامه ریزی براساس نقشه ها و مدارک فنی ارائه شده اقدام به تهیه و ارسال تمامی ملزومات که دارای گواهینامه های لازم و مورد تایید توسط واحد کنترل کیفیت هستند، می نماید و ساخت محصول مطابق با استانداردهای جهانی توسط واحد تولید انجام می گیرد. 

سازه پوشش ماموت با بهره گیری از دانش تیم فنی و مهندسی متخصص خود و با در اختیار داشتن آخرین تکنولوژی های مرتبط روز دنیا، توانسته است با رعایت استانداردهای ساخت ANSI آمریکا و CE اروپا در تمامی وندور لیست های شرکت های نفتی، گاز، پتروشیمی و شرکت های تابعه نفتی قرار گیرد و با برخورداری از درخشان ترین سابقه فعالیت در صنعت ساختمان، مورد تایید صلاحیت پیمانکاری قرار گیرد. 

کانکس حفاری دنیای ماموت

چه عواملی در قیمت کانکس حفاری موثر است؟

نوع کانکس: کانکس های اسکان پرسنل، اداری، تجهیزات، و خدمات رفاهی دارای قیمت های متفاوتی هستند.

ابعاد کانکس: کانکس های بزرگتر، دارای قیمت بالاتری هستند.

مواد اولیه مورد استفاده: کانکس های ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت بالاتر، دارای قیمت بالاتری هستند.

تجهیزات و امکانات کانکس: کانکس های دارای امکانات بیشتر، دارای قیمت بالاتری هستند.

شرایط محیطی محل حفاری: کانکس هایی که برای استفاده در شرایط محیطی سخت طراحی شده اند، دارای قیمت بالاتری هستند.

این کانکس ها نقش مهمی در عملیات حفاری ایفا می کنند. این کانکس ها باید دارای ویژگی های مناسبی باشند تا بتوانند در محیط های سخت و ناپایدار محل حفاری به خوبی عمل کنند.

انواع کانکس های سازه پوشش ماموت:

ارسال نظر برای این مطلب اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.